Komunisté s modelkou z fotobanky a ČSSD věčně nespokojená s logem: Expertka o kampaních
Na začátku října nás čekají krajské volby. Většinu lokálních témat ale tento rok zastiňuje podle politcké konzultantky Alžběty Králové koronavirus. Kampaně většiny stran už běží, vládní hnutí ANO ovšem sází až na září. Každopádně ani letos nechybí větší či menší průšvihy, jak zmínila v Epicentru Blesk Zpráv.
Průšvihářem posledních dní by se dal označit manžel středočeské hejtmanky Jaroslavy Pokorné Jermanové (ANO), který neudržel na uzdě komentování na sociálních sítích. Tým manželčina rivala v nadcházejících volbách Martina Kupky (ODS) nazval „partou buzerantů“.
„Rozhodně to ukazuje na neprofesionalitu nebo nedobrou politickou kulturu v českém prostředí. Něco takového by vůbec nemělo zaznít a vůbec ne do éteru,“ hodnotí situaci Králová s tím, že je na místě hejtmančina omluva - která nakonec přišla.
Vizuál své kampaně na začátku týdne představila koaliční ČSSD. Hlavním motivem je její šéf a ministr vnitra ve svém ikonickém červeném svetru z dob koronakrize s heslem „V krizi vás ochráníme“: „My Češi máme rádi silné lídry, kteří jdou a situaci řeší za nás. Ale tady si tím brandingem nejsem úplně jistá. U sociálních demokratů mi připadá rozpačité, že už podruhé za tři roky mění své logo, se kterým jdou do voleb,“ přípomíná politoložka.
Za průšvih mezi letošními kampaněmi považuje KSČM se snahou přiblížit se mladým a především s vizuálem staženým z fotobanky. „Svědčí to o tom, že nemohou brát z vlastních řad, je to amatérské,“ uvedla odbornice. Naopak trapas ODS z konce června, kdy kandidátka do Senátu Miroslava Němcová zbořila mapu České republiky, a to ve jménu kampaně „Postavíme Česko na nohy,“ hodnotí expertka veskrze kladně.
„Tohle video se stalo virálním. A někdy i negativní reklama bývá reklamou. Občanští demokraté tím prorazili na sociálních sítích,“ doplnila Králová.