Volební uskupení, která se letos chtějí dostat do Sněmovny, se od středy začala představovat voličům ve vysílání České televize a Českého rozhlasu. Rozhlas spoty vysílá tradičně na stanicích Radiožurnál, Vltava a Dvojka ve dvaadvacetiminutových blocích. Česká televize bude propagační videa stran vysílat ve zhruba čtvrthodinových blocích na programech ČT1, ČT2 a ČT3.
Prezentováním předvolebních klipů v médiích začíná závěrečná fáze kampaně před sněmovními volbami, které se uskuteční 8. a 9. října.
Zatímco opoziční koalice se ve svých klipech shodně vymezují zejména vůči působení dosavadních členů kabinetu a vládní politiky, řeč předvolebních spotů vládnoucích stran vypadá odlišně.
Zatímco ANO se soustředí na boj proti ohrožujícím živlům, které by chtěly podle Babišova hnutí zvyšovat daně a snižovat důchody, sociální demokraté jdou cestou pozitivní síly a díků ministru vnitra Janu Hamáčkovi (ČSSD). Zároveň oznamují voličům, že si váží jejich práce.
Čas pro vysílání spotů je stanoven zákonem
Strany, hnutí a jejich koalice mají prostor ve vysílání obou veřejnoprávních médií stanoven zákonem. Mohou tohoto času využít k představení svého programu a kandidátů. Do povědomí tak mohou proniknout i seskupení, které nemají finance na nákladnější formy kampaně.
Starostové ve středu mohou stranám také vyhradit prostor pro vylepení volebních plakátů. Kandidující uskupení však už obvykle mají zamluvené reklamní plochy.