„Pozemky budou opuštěny, proto jsme se v rámci memoranda dohodli, že by pozemky SŽ přednostně převedla Praze a my je mohli začlenit do Stromovky a rozšířit o ně její plochu a vybudovat zde promenádu a zeleň,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Hlavní město a radnice Prahy 7 chtějí podle dokumentu využít příležitosti k vytvoření volnočasové zelené promenády a cyklostezky. V memorandu je proto navrženo, aby SŽ po dokončení stavby pozemek jako trvale nepotřebný pro provozování železniční dopravy převedla do vlastnictví Prahy. Následně by jej měla svěřený Praha 7.

Stavba trati

Stavba nové trati má podle vyjádření SŽ ze začátku letošního listopadu začít v příštím roce přípravnými pracemi. V prvním čtvrtletí správa přeloží koleje ve směru Stromovka, tedy trať do Kralup nad Vltavou, a od závěru března 2023 provede hlavní práce už ve výluce kolejí směr Dejvice. Připravovaná trať k letišti je součástí železnice mezi Prahou a Kladnem. Plánovaná modernizace je rozdělena na osm úseků. V současnosti je dokončen jediný z nich, Negrelliho viadukt.

Kompletní úprava nyní jednokolejné a neelektrizované trati do Kladna s odbočkou na pražské letiště by podle odhadu Správy železnic měla podle dřívějších odhadů vyjít na zhruba 40 miliard korun. Nové spojení by mělo umožnit interval vlaků jedoucích na letiště i do Kladna v desetiminutových intervalech.

Fotogalerie
26 fotografií