Roční přestavba 20 kilometrů trati stála více než sedm miliard korun. Na trať se od neděle vrátily rychlíky, spěšné a osobní vlaky. „Mezinárodní expresy budou kvůli rekonstrukci pardubického uzlu ještě do půlky příštího roku jezdit oklikou přes Havlíčkův Brod,“ podotkl šéf Správy železnic Jiří Svoboda.

Cestující získali v rámci přestavby tratě kromě jiného bezbariérová nástupiště v Bílovicích nad Svitavou, Babicích a v Adamově. Tam je součástí oprav i nová lávka pro pěší s výtahem, spojující nádraží se sídlištěm Ptačina.

Trať z Brno – Blansko – Česká Třebová vznikla už v roce 1849. Posledními opravami prošla před 30 lety.

Adamov-Brno: Jen 17 minut

Nejvíce se uleví lidem z Adamova. Během výluky jezdili náhradními autobusy do Brna 50 minut. Vlakem trvá nyní cesta jen 17 minut. Bonusem navíc je zcela přestavěné nádraží. Stanice má nyní dvě ostrovní nástupiště a bezbariérový přístup. Opravou prošly i odbavovací prostory pro cestující.

VIDEO: Stavba nového přemostění v Blansku.

Video
Video se připravuje ...

Stavba nového přemostění v Blansku město Blansko

Fotogalerie
9 fotografií