„Tady se jezdí na červenou běžně. Světla blikají dlouho, než jdou závory dolů. Osobáky to prolítnou, ale kamiony, to je průšvih,“ řekl na rovinu místní muž. „V roce 2015 ty plechy z nákladu letěly až k nám. Mám husí kůži ještě teď,“ dodal. Polský řidič tehdy zůstal stát mezi závorami.

Polák Slawomir Sondaj dostal za způsobení tragické srážky s pendolinem 8,5 let za mřížemi.

Video
Video se připravuje ...

VIDEO: Takhle smetlo pendolino polský kamion na přejezdu ve Studénce! Jiří Krušina

V říjnu téhož roku portugalský kamioňák prorazil závory a ujel. Předtím v roce 2013 jiný Polák. Naposledy v pondělí zariskoval Rus. „Najel do prostoru přejezdu při uzavírání závor. Závora zůstala na kabině,“ uvedla policistka Eva Michalíková. Řidiči hrozí tučná pokuta.

Chtěli podjezd, ale…

Hned po tragédii z roku 2015 řekl tehdejší ministr dopravy Dan Ťok, že přejezd zruší. Záměr u lidí ze Studénky ale narazil. Našlo se jiné řešení – podjezd. Ale sedm let od neštěstí se dosud nekoplo do země!

„Podle mých informací probíhají stále úpravy projektové dokumentace a řeší se pozemky, kde se má stavět. Vše již nyní řeší Správa železnic,“ řekl Blesk.cz starosta Studénky Libor Slavík. Přestavba železničního přejezdu na podjezd má stát zhruba 700 milionů.

Víc zabezpečit nejde

Přejezd ve Studénce prošel několika úpravami. Je na maximální možné úrovni zabezpečení. „Má světelné i zvukové signalizační zařízení, má kamery, má takzvané chytré závory, navíc také se signalizačními světly. Jenže na lidský faktor je jakákoli technika krátká,“ povzdechl si starosta Libor Slavík.

Správa železnic: Řešíme to

Dle Správy železnic zatím nedošlo k dohodě s dvěma vlastníky pozemků. „Jeden z vlastníků požaduje finanční vyrovnání. Nyní se zpracovávají geometrické plány a aktualizují podklady a smlouvy k výkupu nemovitostí. Správa železnic vyvíjí maximální úsilí, aby tento projekt dovedla úspěšně do cíle,“ uvedla mluvčí Nela Friebová. Podle ní by se mohlo stavět v letech 2023 až 2024.

Fotogalerie
30 fotografií