Zhruba měsíc a půl tížilo především obyvatele Libně a Holešovic zavření Libeňského mostu. 3. března byl po opravách nejpoškozenějších částí, které uskutečnila Technická správa komunikací (TSK), a zlepšení podepření mostu, znovu zprovozněn pro tramvaje a pro auta do 6 tun.

90 let neopravovaný most

Praha nyní řeší, co s mostem dál, zda jej zbourat a postavit nový, nebo rekonstruovat. Vedení města o dalším osudu mostu ještě nerozhodlo. Ministerstvo kultury nedávno uvedlo, že podle něj není kulturní památkou. Most byl zbudován v roce 1928, a od té doby nebyl nikdy opravován.

Znovuotevření neřeší budoucnost

Znovuotevření je důležité především pro veřejnou dopravu. Podepření mostu ale neřeší nutnost urychleně rozhodnout o mostu a jeho budoucnosti,“ řekl ČTK pražský radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Podle starosty Prahy 7, kterou most přes Vltavu spojuje s Prahou 8, Jana Čižinského (KDU-ČSL) by Praha měla ihned začít pracovat na provizorním mostu vedle mostu Libeňského pro všechny typy dopravy. „Uzavírka mostu ukázala, že se Praha v případě jeho rekonstrukce nebo nedejbože bourání bez provizorního »rámusáku« neobejde,“ sdělil ČTK Čižinský.

Rekonstrukce i nová stavba vyjde finančně nastejno

Podle odborníků by stavba nového mostu i komplexní rekonstrukce současného vyšly na obdobnou částku, a to 550 až 600 milionů korun. Praha v minulosti měla plán na částečné zbourání mostu a na současných pilířích plánovala vystavět nový. Podle tohoto plánu předpokládala TSK náklady asi 350 milionů korun. Tuto možnost odborníci kvůli špatnému stavu pilířů zamítli.

Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku loňského prosince spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Následně musel být pro svůj havarijní stav uzavřen pro automobilovou i tramvajovou dopravu i Libeňský most.
Fotogalerie
19 fotografií