„Práce (na podepření) probíhají dle harmonogramu. Na straně Prahy 7 jsou konstrukce hotovy a lisy natlakovány. Zítra se bude betonovat na břehu Prahy 8 poslední podepření, které se bude aktivovat v pondělí 26. února,“ uvedla mluvčí Technické správy komunikací Lišková. Most je podepírán konstrukcí společně se speciálními lisy, které ji tlačí směrem ke konstrukci mostu.

Jakmile TSK podpěry dokončí, měly by se na most vrátit tramvaje. Zároveň vznikne magistrátní pracovní skupina, která bude řešit budoucnost mostu. Pražští politici se zatím neshodují, jak s mostem naložit. Ministerstvo kultury v minulých dnech rozhodlo, že Libeňský most není památkou.

Opraví se další mosty

TSK společně s městech nyní chystá opravy asi třicítky mostů, včetně toho Libeňského. Opravy se týkají mostů v šesté kategorii z celkem sedmi, do kterých odborníci dělí mosty dle jejich stavu. Připravuje se také oprava Hlávkova mostu a v případě Palackého mostu TSK dokončuje dokumentaci pro zadání celkové diagnostiky. Letos také opraví část poškozené mostní římsy. U Karlova mostu jsou letos v plánu drobné opravy, pokračování oprav kleneb a pilířů je v projektové přípravě.

Mezi menší lávky a mostky ve špatném stavu patří například most v Dolních Počernicích, u Hostivařského nádraží, v Třebonicích, podjezd u hlavního nádraží nebo nevyužívaná lávka na tramvajové smyčce Dlabačov. V jejím případě podle náměstka primátorky Petra Dolínka není jasné, zda se bude bourat, nebo rekonstruovat. S ohledem na unikátnost lávky nechá rozhodnutí na radě.

Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku loňského prosince spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé.

Fotogalerie
31 fotografií