Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku loňského prosince spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Okolnosti pádu se stále prošetřují. Libeňský most byl v lednu z preventivních důvodů uzavřen automobilové dopravě i MHD. Jeho stav je v Praze momentálně nejhorší.
Nyní se očekává pravomocné rozhodnutí ministerstva kultury, zda je konstrukce kulturní památkou. Poté město rozhodne, zda ho zbourá a postaví nový nebo zrekonstruuje. Tramvaje by se na něj měly po nezbytných pracích vrátit počátkem března.Připravují se opravy velkých mostů
Připravuje se také oprava Hlávkova mostu a v případě Palackého mostu TSK dokončuje dokumentaci pro zadání celkové diagnostiky. Letos také opraví část poškozené mostní římsy. U Karlova mostu jsou letos v plánu drobné opravy, pokračování oprav kleneb a pilířů je v projektové přípravě. U větších mostů může rekonstrukce trvat delší dobu. V případě menších konstrukcí by ale práce měly být hotovy do dvou let.
Opraví se i menší mosty a lávky
Mezi menší lávky a mostky ve špatném stavu patří například most v Dolních Počernicích, u Hostivařského nádraží, v Třebonicích, podjezd u hlavního nádraží nebo nevyužívaná lávka na tramvajové smyčce Dlabačov. V jejím případě podle Dolínka není jasné, zda se bude bourat nebo rekonstruovat. S ohledem na unikátnost lávky nechá rozhodnutí na radě.
Stála na frekventovaném místě, lidé se tudy brodili už ve středověku. Teď je Trojská lávka minulostí

Projekty za 246 milionů korun
Dopravní výbor podle jeho předsedy Matěje Stropnického (Zelení) schválil pro TSK peníze ve výši 246 milionů na opravy, u kterých jsou připraveny projekty. Podle Dolínka se financování bude projednávat na následujícím jednání zastupitelstva. Stropnický rovněž uvedl, že výbor zadal TSK, aby do dvou měsíců vytvořilo webovou aplikaci, do které překlopí informace o stavech mostů a přípravě projektů jejich oprav.