I kdyby celková oprava byla opravdu důkladná, nikdo podle odborníků nezajistí, že bude fungovat dalších sto let. „Odborníci zdůraznili, že požadovanou životnost a trvanlivost mostu na 100 let lze dosáhnout pouze stavbou zcela nového mostu,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Radikální rekonstrukce by vyžadovala podle ústavu novou hydroizolaci, odvodnění a náspy, dále ochránit základy mostu proti síranové korozi a další větší množství menších oprav.

Ochránit je rovněž třeba povrch a kompletně nahradit rámové konstrukce a schodiště. Pokud by se rekonstrukce uskutečnila, odborníci doporučují most průběžně monitorovat. Stavba nového mostu by podle odborníků vyžadovala vybudovat nové pilíře.

Video
délka: 00:25
1080p 720p 360p

Uzavírka Libeňského mostu Daniel Vitouš

V původních plánech na stavbu nového mostu se počítalo s jejich využitím. Pilíře jsou ale ve špatném stavu a nelze je v současném stavu použít. Město rovněž čeká na verdikt ministerstva kultury, které má rozhodnout, zda je most památkou, či nikoliv. Podle toho se bude muset Praha rozhodnout, jak k opravě mostu přistoupí.

Omezení na mostě trvají

Na mostě byla zavedena náhradní autobusová doprava, která na něj z obou stran zajíždí, jak je to nejdále možné. Lidé přesto musí urazit mezi nejbližšími zastávkami 450 metrů. Pokud by spoje na most nezajížděly vůbec, museli by lidé jít z Palmovky do Holešovic asi kilometr.

Libeňský most byl v předminulém týdnu přeřazen do kategorie mostů v havarijním stavu. Technická správa komunikací začala most podpírat, práce by měly trvat zhruba měsíc, pak by se na most MHD mohla vrátit.

Fotogalerie
30 fotografií