Marodí každý čtvrtý popelář a na některých trasách odpadly celé osádky vozů. Zastupují je náhradní party, které terén neznají, nebo sedí v autě jen jeden závozník. Tomu pak mnohem déle trvá, než se sám postará o několik set popelnic navíc v hlubokém sněhu.

„Může se stát, že například místo ranních hodin, dorazí do obce popeláři až odpoledne nebo v sobotu,“ vysvětlil vedoucí komunálních služeb společnosti Smolo Tomáš Ondraszek s tím, že prosí obyvatele od Hrčavy na Frýdecko-Místecku až po Chotěbuz na Karvinsku o pochopení.

Přednost mají černé popelnice

Skluz se pravděpodobněji dotkne nádob s plasty, papírem a sklem, protože přednost chce dát firma svozu černých popelnic. Lokální výpadky však nevylučuje.

Podle starosty nejvýše položené obce v regionu Hrčavy Marka Sikory jsou starousedlíci k takovým situacím tolerantní. Nárazová komplikace zaskočí sem tam jen přistěhovalce, kteří na ni nejsou zvyklí.

„Zvlášť v zimě se u nás v horách stává, že popeláři nahoru nevyjedou. Popelnice pak musí dolů přiblížit traktor,“ uvedl Sikora.

Celodenní posilovna

Nejen kvůli nemocnosti, zima je pro popeláře náročná, i když jich třetina nemarodí. Půlku z asi 450 popelnic, o které se musejí postarat na své trase, jim lidé nepřipraví. Takže 50 až 100 kilo těžké nádoby rvou běžně ze závějí.

VIDEO: Hasiči  před časem vyprošťovali zapadlý popelářský vůz.

Fotogalerie
6 fotografií