„Extrémní tlak na trh znamenal pokles reálných cen a tedy tržeb u většiny cestovních kanceláří. Některé kanceláře nabízejí již nyní last momenty na srpen, a to je v důsledku kontraproduktivní,“ řekl mluvčí asociace Jan Papež. Jako příklad takové kanceláře uvedl CK Fischer.
Mluvčí Fischera Daniel Plovajko potvrdil, že nabídka »na poslední chvíli« přišla letos mnohem dříve než loni.
Zatímco v minulosti cestovní kanceláře začaly nabízet zájezdy se slevou zhruba tři týdny před odletem, nyní je to i deset týdnů. Podle Plovajka za tím stojí hoteliéři ve většině letovisek, kteří slevami pro vybrané cestovní kanceláře reagují na poklesy prodejů. „Kvůli krizi je letos velká skupina klientů, kteří s výběrem dovolené čekali až na lastminutové nabídky,“ dodal.
U Čedoku se prý lidé zase poptávají především po kratších osmidenních pobytech, zatímco dříve chtěli spíše 11 až 12 dnů. U Čedoku také klesl prodej autokarových zájezdů především do Chorvatska, naopak větší zájem je o prodloužené víkendy v evropských metropolích.