O velkých starostech promluvili manželé s Bleskem ve chvíli, kdy ho v minulých dnech navštívili. 

„To je strašný! Teď nám přišly nové zálohy na plyn a vůbec nechápu, proč jsou za pětadvacet tisíc korun!“ ukazoval zhrozený Felix dokumenty. „To jsou strašně velké peníze a my prostě takové prachy měsíčně neprotopíme!“ čertil se saxofonista dál.

„Vůbec nevím, co s tím... Není špatný ten plynový kotel?“ zajímala se manželka Dáda. „Nechám ho zkontrolovat. Prostě tyhle zálohy platit nehodlám!“ prohlásil Slováček rezolutně.

Felix vylučuje, že by odběr plynu v jejich domě na pomezí pražských Vinohrad a Vršovic šel za posledních 12 měsíců nějak výrazně nahoru. „Topíme pořád stejně, to prostě není možné! Není to o tom, že si neumíme s Dádou vydělat peníze, ale tohle je prostě přes čáru a tak velké zálohy, pokud ten kotel není špatný, prostě platit nehodláme,“ soptil saxofonista.

Nicméně v Česku nejsou první ani poslední, kdo se s takovými problémy ohledně výše záloh za energie potýká.

Video
Video se připravuje ...

Patrasová a Slováček v Blesku: Kvůli Aničce se vyhýbáme lidem! Luboš Procházka

Ombudsman Blesku radí: Reklamujte až po zaplacení

Nesouhlasí-li zákazník s obdrženým vyúčtováním spotřeby energií, může jej reklamovat. Podrobnosti ohledně reklamace vyúčtování lze nalézt v obchodních podmínkách. „I když dodavatelé někdy vyzývají k podání reklamace prostřednictvím telefonátu, lze jedině doporučit, aby zákazník po prvotním informativním hovoru podal reklamaci písemně, přinejmenším e-mailem. Získá tím důkaz o podání a obsahu uplatněné reklamace,“ radí Ombudsman Blesku Mgr. Lukáš Zelený.

POZOR ALE! „Ani uplatnění reklamace nezbavuje zákazníka povinnosti zaplatit případný dodavatelem vyfakturovaný nedoplatek. Pokud by se později ukázalo, že reklamace byla oprávněná, bude částka vrácena zpět,“ vysvětluje Zelený.

Jak na to?

  • Reklamace musí být vyřízena do 15 dnů od jejího doručení dodavateli.
  • Uzná-li dodavatel, že ve vyúčtování pochybil, je povinen vyrovnat rozdíl v platbách do 30 dnů od doručení reklamace.
  • Pokud lhůtu nedodrží, vzniká spotřebiteli u elektřiny právo na 600 Kč za každý den zpoždění, maximálně 24 tisíc korun. U plynu se jedná o částku 750 Kč, maximálně 7500 Kč. Toto právo je ale nutné uplatnit do 60 dnů od uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace, jinak zanikne.
  • Pokud reklamace není vyřízena v zákonné lhůtě nebo zákazník nesouhlasí s jejím výsledkem, může se obrátit na Energetický regulační úřad, případně podat žalobu k soudu.

Fotogalerie
47 fotografií