První nehoda se stala v pondělí v půl desáté večer ve stanici Praha-Radotín v Praze 16. Rychlík číslo 752, který mířil do Klatov, srazil člověka na železničním přejezdu. „Dle prvotního šetření muž vstoupil na železniční přejezd, když byly stažené závory a blikala světelná signalizace,“ uvedla policejní mluvčí Martina Špryslová. 

Zraněný 32letý muž byl při příjezdu při vědomí, s mnohačetnými poraněními ho záchranáři odvezli do Ústřední vojenské nemocnice. Strojvedoucí podstoupil dechovou zkoušku s negativním výsledkem. Provoz na trati dvě hodiny stál, vlak pak ale pokračoval dál. 

Srážka u Berouna

Daleko ale nedojel. Těsně před půlnocí se totiž stalo další neštěstí - v úseku mezi Karlštejnem a Berounem srazil tentýž vlak dalšího člověka! V tomto případě se jednalo o ženu. 

„V pondělí jen pár minut po půlnoci vyráželi berounští policisté k prověření oznámení o srážce vlaku s osobou pohybující se na trati mezi zastávkou Karlštejn a Srbsko,“ řekla Blesku mluvčí středočeské policie Michaela Richterová. 32letá žena si podle ní chtěla zkrátit cestu a šla pěšky po kolejích. „Silný tlak, který způsobil projíždějící vlak, ženu odhodil. Nadýchala 0,8 promile,“ dodala Richterová s tím, že kromě sražené ženy se nikomu ze zhruba stovky pasažérů nic nestalo.

„Zasahovali jsme u pacientky, která měla pohmožděný hrudník a rameno. Následně jsme ženu převezli sanitkou na centrální příjem motolské nemocnice,“ uvedla mluvčí středočeské záchranky Monika Nováková.

„V důsledku šetření této události byl vlak zdržen o dalších 80 minut. Za místem obou nehod, tedy v úseku Beroun - Klatovy, jel proto se zdržením zhruba 200 minut,“ řekl Blesku mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Na dotaz, zda se strojvedoucí po první nehodě vystřídali, uvedl, že nejspíš ne, vyloučit to ale nemůže.

„V případě, že strojvedoucí zaregistruje pohyb osob v kolejišti, zvukovým signálem je upozorní, aby okamžitě opustily kolejiště. Pokud osoby nereagují, použije rychlobrzdu, aby vlak co nejdříve zastavil. Brzdná dráha u vlaků je však mnohem delší než u auta a pohybuje se ve stovkách metrů,“ uvedl mluvčí. „V případě střetu zajistí zaměstnanci první pomoc a přivolají složky IZS. Po zásahu záchranářů probíhá šetření nehody. Pokud se strojvedoucí cítí rozrušen, tak může odmítnout další výkon služby, je vystřídán a má nárok na několik dní volna,“ dodal.

To, že jediný vlak srazí během své jízdy hned dva lidi, je podle něj statisticky neobvyklé, ale v minulosti už se několik takových případů stalo.