„Cílem rekonstrukce severní lávky je poškozené prvky nahradit novými, případně zesílit nevyhovující prvky tak, aby byla zaručena dostatečná únosnost lávky,” uvedla mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. Opraveno bude rovněž schodiště na podskalské straně.

Vyměněn bude také chodník, po kterém chodci přechází a který je nyní tvořen dřevěnými prkny. Ta jsou opotřebovaná a deformovaná a mezery mezi jednotlivými prkny jsou i dva centimetry. Na některých místech jsou pokryty řasami, což svědčí o vlhkosti dřeva, které tak může postupně shnít. „Vnitřní zábradlí s výplní z pletiva je ve značně špatném stavu a bude také vyměněno,” uvedla Lišková.

Železniční most je dlouhodobě ve špatném stavu. Správa železniční dopravní cesty, které most patří, v minulosti odhadovala životnost mostu při dosavadním zatížení na asi 30 let. V minulosti se objevily návrhy na jeho zbourání a výstavby repliky. O budoucnosti mostu ještě nebylo rozhodnuto.

Fotogalerie
25 fotografií