Letadlo Travel Service z Egypta mělo zpoždění 30 hodin. Jaroslava z toho nespala

Autor: Tomáš Koníček - 
23. 8. 2017
05:02

Letadlo, které při přistání vyjelo z dráhy, zpožděný odlet kvůli opilému stevardovi, opakovaná mnohahodinová zpoždění… Na leteckou společnost Travel Service se valí jeden problém za druhým. Potíže měla i paní Jaroslava (50), když se s vnukem Davidem (8) vracela z Egypta, čekali na letadlo až do druhého dne.

Třicet hodin zpoždění a žádné odškodné. Taková je zkušenost Jaroslavy Kabrnové (50) z Bačalek na Jičínsku s leteckou společností Travel Service. V dubnu s ní letěla na dovolenou do Egypta.

„Nejhorší byl nedostatek informací. Ani jsem nespala, protože let pořád posouvali a slibovali,“ popsala turistka. Té zpoždění zhatilo životní jubileum. „Musela jsem zrušit oslavu 50. narozenin. Ta se prostě nekonala,“ řekla.

„Řekli nám, že je to technická závada, takže nešlo o špatné počasí. Bylo hezky a ostatní letadla létala,“ tvrdí turistka. I náhradní let byl nakonec o více než dvě hodiny zpožděn. „To už beru jako výsměch. Hlavně poté, co byli ještě pracovníky letiště upřednostněni turisté německé letecké společnosti,“ doplnila paní Jaroslava.

Let mnohokrát odložili

„Měli jsme odletět 29. dubna z letiště Hurghada v 6:20. Let byl nejdříve odložen o hodinu, poté o dvě a po více než čtyřech hodinách zrušen. Odvezli nás do hotelu, kde nás ubytovali, což zabralo 1,5 hodiny,“ popsala Jaroslava Kabrnová Blesku.

Průtahy prý pokračovaly. „Delegát nás ujistil, že odjedeme znovu na letiště v 18 hodin. Nakonec jsem celou noc čekala na nějaké informace. Ráno v pět hodin jsme byli znovu na recepci, prý na nás letadlo čeká. Nečekalo. V osm hodin jsme konečně jeli na letiště, kde nás odbavili, dali nám nové letenky. Odlet se postupně posunoval na 10:30, poté 11:00, 11:30 a 12 hodin. Nakonec jsme odlétali ve 12:45 a v Praze přistáli v 17:05,“ dodala turistka.

Video Oblepené okénko v letadle Travel Service - Video od čtenáře
360p

Travel Service: Dáme jen pět tisíc

Podle nařízení EU má Jaroslava právo na odškodné 400 eur (10 400 Kč), společnost Travel Service jí nabídla ale jen pět tisíc. „Událost byla naprosto nepředvídatelná a vznikla bez našeho přičinění. Pokud vám prokazatelně nevznikla vyšší škoda než nabídnutých 5000 korun na osobu, je toto maximální částka,“ píše se v e-mailu, který Jaroslava od letecké společnosti dostala. „Když jsem s návrhem nesouhlasila, už se mi neozvali,“ popisuje Jaroslava.

„Dopravce nemá žádné právo redukovat kompenzaci za zpoždění letu. Ta je jasně stanovena evropskou legislativou. Vůbec zde není podstatné, jak vysoká škoda cestujícím v důsledku zpoždění vznikla, aerolinka není nikterak oprávněna tuto škodu svévolně vyčíslovat. Klientka má nárok na plnou kompenzaci ve výši 400 eur,“ řekla Blesku Eva Jurčíková z Vaše nároky.cz.

Za zpoždění letů je možné v některých případech získat vysoké odškodné.Za zpoždění letů je možné v některých případech získat vysoké odškodné. | 

Na dotazy Blesku Travel Service mlčí

Blesk se snažil zjistit vyjádření Travel Service k letu Jaroslavy Kabrnové marně. Na e-mail společnost neodpověděla. Blesk také zajímalo, jak často mívají letadla Travel Service zpoždění. Reakce mluvčí společnosti Vladimíry Dufkové nepřišla ani na tyto otázky:

1. Ozývá se nám řada čtenářů, kteří nedostali odškodnění, i když na to měli dle jejich názoru a popisu situace právo. Kolik žádostí jste za posledních pět let řešili? A kolika lidem jste odškodné vypláceli? Kolik vás to celkem stálo?

2. Uvedla jste, že zpoždění nad tři hodiny je u 0,51 % letů Travel Service. Prosíme o informaci, kolik procent to činí u zpoždění v případě 30 minut, 60 minut, 90 minut a 120 minut.

Jak žádat aerolinky o odškodnění a na co si dát pozor? Čtěte ZDE

Doporučujeme
rentierskej ( 24. srpna 2017 12:42 )

celkový počet určitě není špatný, to souhlasím. osobně nechápu ten "dnešní" zájem o egypt; (ale jistě: každého volba).

jorka ( 23. srpna 2017 14:51 )

Ty jsi neskutečný debil, který si osobuje právo určovat lidem, kam mají letět na dovolenou. Blbečku, sed doma na ***i u počítače a užírej se vzteky, že jsi holá *** a nemáš na to.

jorka ( 23. srpna 2017 14:45 )

To je každý 3-4 cestující na dovolenou. To není špatné.

rentierskej ( 23. srpna 2017 13:49 )

vím, chápu, rozumím ti.

pepen. ( 23. srpna 2017 12:49 )

Já vím, ale ono ti to nedá.

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud