Další Češi si stěžují na Travel Service. Miroslav (58): Čekali jsme 37,5 hodiny!

Autor: kon - 
22. 8. 2017
05:02

Nekonečné čekání na letišti a strach o život! Podobně jako nyní cestující z Egypta dopadl i Miroslav Sláma (58) z Prahy. Na letadlo čekal 37,5 hodiny. A odškodnění prý nedostal žádné.

„Bylo to při letu s leteckou společností Travel Service z Dominikánské republiky,“ řekl Blesku. Jejich letadlo mělo mezipřistání na Kubě. Když se mělo letět dál, ani napotřetí se nepovedlo vzlétnout. „Když už jsme se potřetí rozjeli a prudce zabrzdili, že to šlo skoro do smyku, lidé už měli skutečně velký strach,“ líčí muž z Prahy.

Nikdo z letadla plného Čechů nevěděl, co se děje. „Vždy nás odvezli do odletové haly, a pak zase zpátky do letadla. Trvalo to hodiny, a nikdo ale nebyl schopný říct, proč jsme neodletěli. Jen něco utrousili o technické závadě na letadle,“ popsal Miroslav Sláma. Všechny cestující po třetím neúspěšném pokusu odvezli do hotelu, kde se po vleklém zapisování všichni ubytovali. Letělo se až druhý den.

Problém s odletem nebyl jediný. Miroslav Sláma a jeho manželka prý dostali v náhradním letadle místa až vzadu a byla jim velká zima. „Věděli jsme, že lidé na předních sedačkách dostali třeba i dvě deky. Upozornil jsem stevarda, že chceme také, ale měli jsme už smůlu,“ zlobí se ještě dnes při vzpomínce na návrat z dovolené v únoru před třemi lety.

Další problém nastal, když se cestující po přistání v Praze ptali na odškodnění. „Tvrdili, že to nebude problém, a vše s námi sepsali. Jenže pak už se nikdo neozval. Hodili to do autu,“ řekl Sláma a pokračoval: „Přitom nám vznikla škoda. Jsem podnikatel a měl jsem nasmlouvané zakázky. Byli tam lidé, kteří měli domluvená jednání. Navíc jsme museli zaplatit i více peněz na letištním parkovišti za další dny navíc.“

VÝZVA BLESKU: Máte podobné zkušenosti s cestováním? Pište na tip@blesk.cz!

Právník Petr Novák: Měli nárok na odškodnění

„Panu Slámovi stejně jako ostatním cestujícím z daného letu vznikl nárok na kompenzaci ve výši 600 eur. Existují sice důvody, kdy letecký dopravce není za zpoždění odpovědný, a není tak povinen odškodnění hradit. Nicméně se musí jednat o zcela mimořádné okolnosti, kterým dopravce nemohl zabránit. Technická závada na letadle obecně mezi tyto okolnosti nepatří.

Bohužel vzhledem k tomu, že let se uskutečnil už v únoru 2014, tak je nárok promlčen. Neznamená to sice, že by nárok zanikl, ale v případě soudního řízení a námitky promlčení vznesené protistranou by nebyl soudem přiznán. Promlčecí lhůta činí u náhrady škody tři roky. Cestující tak mají spoustu času na řešení svého nároku, ale určitě je lepší začít co nejdříve,“ uvedl právník Petr Novák.

Jak žádat aerolinky o odškodnění a na co si dát pozor? Čtěte ZDE

VIDEO: Unikátní pohled na komplex brněnského letiště z řídicí věže

Video Unikátní pohled na komplex brněnského letiště z řídicí věže - Zdeněk Matyáš
360p

Doporučujeme
allina ( 22. srpna 2017 17:49 )

za koho kopeš, ty plačko ...

janejaneja ( 22. srpna 2017 17:43 )

Já si myslím, že můžou být vůbec rádi, že se v pořádku vrátili domů !! Dnes už to není, co to bývávalo a doba je jiná a zlá- s tím by měl každý, kdo cestuje počítat a děkovat, když se v pořádku vrátí domů- živý !! a zdravý.

zden1 ( 22. srpna 2017 17:30 )

Tak tady rozhodně nejde o štvavou kampaň,milá Renato.Kdo nechce tak nevidí,jak "kvalitní" služby tato protěžovaná firma poskytuje.A linkoví zákazníci jsou pro ni až ti poslední,něco jako obtížný hmyz,když už není lepší možnost jak vydělat na pronájmech CK.Pracovníci tohoto TRABLSERVISU to slyší sice neradi,ale i já mohu dosvědčit,že zkušenosti jsou stejné,kdykoliv jsem s nimi letěl bylo zpoždění 2 hod,to se zákazníkovi nic neplatí nebo dokonce drze pod stejnou záminkou jako minulý týden "z technických důvodů" se udělá mezipřistání ve Lyonu na cestě do Valencie,takže tady vůbec nejde o štvavou kampaň,tady jde o fakta!!!A co mě osobně mrzí více,je ta arogance s jakou přistupují k zákazníkovi,vždy nonšalantně,jakoby se nic nestalo,bez omluvy po dvou hod. čekání a vyptávání se,v době odletu se ve Valencii ani neobtěžují informovat o době zpoždění a tím spíše o příčinách.Při nástupu se nedozvíte nic,mox.o tech. důvodech,ale jakých a proč nás neinformovali,to už bychom toho chtěli moc.Zato chlast nalévat ožralům na prvních sedadlech,to je u nich normální a posádce nevadí,že tam vezou člověka zpitého do němoty,který se sotva udrží na nohou při výstupu.Taková je to poctivá kompanie a každý jí chce škodit...jo pohádky.Tady pomůžou jen vytrvalé stížnosti nespokojených zákazníků.A když jsme u konkurenčního boje,co je to za konkurenční boj když jeden zloděj vlastní podíl ve druhem zloději (v ČSA)?Nenechte se mýlit,já mluvím o faktech a kdyby ty zloději z ČSA nevymýšleli letos novinku že zpáteční let bude s noclehem na letišti,protože to český zákazník překousne,tak by mi nikdy více nenapadlo vstoupit do stejné řeky dvakrát,i když PHA - Valencie je alespoň přímá linka,při té bídě na Pražském aeroklubu

renataren ( 22. srpna 2017 14:52 )

Koukám, že štvavá kampaň proti Travel service pokračuje včetně falešných profilů, které také sdělují svou špatnou zkušenost... Konkurenční boj ve své plné síle!! Hnus velebnosti!!!

KlaraNovakova ( 22. srpna 2017 14:33 )

Bohužel i já mám špatnou zkušenost ze společností Travel Service. Let z Kapverd byl také horor. V jednom letu hodinové zpoždění letadla, pozvracené letadlo, nouzové přistání na Kanárech, nefungující DVD a také vyměněné letadlo bez zásob jídla a pití. Místo 6.5hodiny nakonec necelých 14hodin. To je jako do Bangkoku. A že by vám za to všechno nabídli alespoň vodu nebo káva zdarma? To nepřichází v úvahu. Navíc člověk si zaplatí jejich Travel Comfort plus za 5.000Kč a k jídlu dostane 3 jednohubky, pytlík oříšků, oběd a jablko. Navíc pijete nápoje značky Aro apod. Jejích letadla mají každou chvíli poruchu. Konkrétně Boeing 737-8, který používají na lety do Španělska, Gran Canaria a Kapverdské ostrovy. Bohužel když si kupujete zájezd, nemáte na výběr leteckou společnost.

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud