Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Polojasno 14°C

Konkurence Airbusu a Boeingu? Japonská letadla jsou menší, ale pohodlnější

Autor: ČTK, tva - 
13. června 2019
23:00

Japonská společnost Mitsubishi Aircraft se po více než půl století blíží spuštění provozu prvního japonského civilního letadla. Nyní potřebuje dostat na palubu stroje nazvaného SpaceJet regulátory a zákazníky, napsal web televize CNBC. Japonsko je tak o krok dál ve snaze vybudovat letecký průmysl, který by se mohl poměřovat s některými světovými hráči v odvětví.

Plány, jak letoun, dlouho sužovaný průtahy ve výrobě, dostat do vzduchu, společnost představila před zahájením pařížského aerosalonu. Ten otevře brány v neděli 16. června.

Vylepšila design menšího ze dvou strojů řady Mitsubishi Regional Jet (MRJ), M100, prodloužila palubu a zmenšila křídla. Interiér letounu bude představen na aerosalonu v Paříži. Společnost nedávno zahájila zkušební lety většího letadla SpaceJet M90. Stroj s 88 sedadly uletí před 2000 kilometrů, tedy zhruba vzdálenost mezi New Yorkem a Miami.

Japonci nabízejí větší sedadla a úložné prostory

Oproti letounům Boeingu a Airbusu, které pojmou 150 až 200 pasažérů, japonské letadlo odpovídá současnému trendu menších strojů, které nabízí větší palubní prostor, větší kabinové úložné prostory i prostornější sedadla.

O stroj M90 mají zájem japonské aerolinky All Nippon Airways (ANA) a severoamerický regionální přepravce SkyWest, který spolupracuje se společnostmi United Airlines, American Airlines a Delta.

Počátky programu Mitsubishi Regional Jet sahají na začátek 21. století. Vývoj letounů se 70 až 90 sedadly cílil na trh Spojených států. První zkušební let se namísto původně plánovaného roku 2013 uskutečnil v roce 2015, dodávky strojů leteckým společnostem byly odloženy na rok 2020.

Zobrazit celou diskusi