Digitální zpracování Formanova filmu zaštítila Nadace České bijáky, která plánuje ve spolupráci s NFA a karlovarským festivalem financovat další snímky.
Restaurování se uskutečnilo ve spolupráci se společnostmi Universal Production Partners a Soundsquare a právě karlovarský festival loni inicioval digitální restaurování zásadních snímků československé kinematografie.
Prvním počinem byla loni uvedená Vláčilova Markéta Lazarová. Kameraman Miroslav Ondříček nakonec do Varů nedorazil, spolu s Formanem se však objevil v krátkém dokumentu uvedeném před projekcí.
Ředitel NFA Michal Bregant ale upozorňuje na úskalí restaurátorských prací. "U všech digitálních nosičů je velká nejistota - to, co z těch dat zůstane za pár let, a jakou mají životnost. Dlouhodobé udržování dat je nejméně tak nákladné, jako udržování analogových nosičů," řekl ČTK. Podle něj je nutné vymyslet optimální způsob a poučit se z chyb, které udělaly archivy před nimi.
Snímek, odehrávající se na venkovském hasičském bále spojeném s volbou královny krásy a rozkradenou tombolou, vyvolal v době vzniku skandály doma i v zahraničí.
Odstoupil od něj italský koproducent Carlo Ponti, který Formanovi poskytl 80.000 dolarů, aniž viděl scénář. Svou investici chtěl zpět a tvrdil, že "takovou krutost nemůže pustit do kin". Světová práva pak odkoupili režisérovi francouzští známí a radovali se z nominace na Oscara.