Kolaps bankovnictví ČSOB. Lidé nemohli posílat peníze, mobilní aplikace se to nedotklo
ČSOB a Poštovní spořitelna měly problémy s internetovým bankovnictvím. Tisíce klientů bank nemohly v průběhu pondělí zadávat třeba peněžní platby. Výpadek, který skončil ve večerních hodinách, přišel hned po čtyřdenním volnu, které platby také omezovalo.
Podle některých zákazníků trval výpadek už od pondělního rána, další se ke službě nedostali během dopoledne a odpoledne. Nepříjemná byla situace zejména kvůli tomu, že před víkendem byly dva státní svátky. Lidé tak nemohli fakticky realizovat transakce celé čtyři dny a potom i část pondělí. Výpadek skončil kolem 18. hodiny večer.
Problémy potvrdil Blesk Zprávám také mluvčí ČSOB Patrik Madle s tím, že klienti banky mohli místo internetového bankovnictví využít pro zadání plateb mobilní aplikaci, tedy takzvaný smartbanking.
„Zajímalo by mě, kdy to půjde? Potřebuji nutně poslat firemní platby,“ napsala například na facebookovou stránku banky Erika Š.
Přidali se i další lidé a banku kritizují. Celkem internetové bankovnictví využívá více než 1,5 milionů lidí.
Banka čelila výpadku také v prosinci loňského roku, kdy nefungovala zase mobilní aplikace. Problém byl podle všeho způsoben interní chybou systému.
agfor: typickej ceskej brblal, ze jo? nez zacnete neco placat, overte si fakta. Ta sluzba je zadarmo.