Kolaps bankovnictví ČSOB. Lidé nemohli posílat peníze, mobilní aplikace se to nedotklo

Autor: bud - 
9. 7. 2018
20:26

ČSOB a Poštovní spořitelna měly problémy s internetovým bankovnictvím. Tisíce klientů bank nemohly v průběhu pondělí zadávat třeba peněžní platby. Výpadek, který skončil ve večerních hodinách, přišel hned po čtyřdenním volnu, které platby také omezovalo.

Podle některých zákazníků trval výpadek už od pondělního rána, další se ke službě nedostali během dopoledne a odpoledne. Nepříjemná byla situace zejména kvůli tomu, že před víkendem byly dva státní svátky. Lidé tak nemohli fakticky realizovat transakce celé čtyři dny a potom i část pondělí. Výpadek skončil kolem 18. hodiny večer.

Problémy potvrdil Blesk Zprávám také mluvčí ČSOB Patrik Madle s tím, že klienti banky mohli místo internetového bankovnictví využít pro zadání plateb mobilní aplikaci, tedy takzvaný smartbanking.

„Zajímalo by mě, kdy to půjde? Potřebuji nutně poslat firemní platby,“ napsala například na facebookovou stránku banky Erika Š.

Přidali se i další lidé a banku kritizují. Celkem internetové bankovnictví využívá více než 1,5 milionů lidí.

Banka čelila výpadku také v prosinci loňského roku, kdy nefungovala zase mobilní aplikace. Problém byl podle všeho způsoben interní chybou systému.

Sledujte pořady Blesk Zpráv

Epicentrum S prezidentem v Lánech Ptám se, pane premiére

Redakce Blesk Zpráv pro vás každý týden od pondělí do čtvrtka připravuje pořad Epicentrum s rozhovory na aktuální témata. Kromě toho vám pravidelně přinášíme názory prezidenta Miloše Zeman v pořadu S prezidentem v Lánech a zpovídáme i premiéra Andreje Babiše.

Aktuálně: Konec kauzy Čapí hnízdo - Státní zástupce zastavil stíhání Andreje Babiše

RopuchaJedovata ( 11. července 2018 08:23 )

 agfor: typickej ceskej brblal, ze jo? nez zacnete neco placat, overte si fakta. Ta sluzba je zadarmo.

agfor ( 9. července 2018 19:05 )

Že služba nefunguje nevadí. Hlavně, že si za ně banka účtuje tučné poplatky.

Zobrazit celou diskusi
Další videa