Úterý 19. března 2024
Svátek slaví Josef, zítra Světlana
Polojasno 9°C

Rusové tvrdí: Prezidentovo letadlo řídil generál!

Autor: rvs, INT - 
27. května 2010
10:08

Kdo vlastně pilotoval polské prezidentské letadlo před katastrofou? Rusové nyní tvrdí, že to možná nebyl pilot, ale velitel polských vzdušných sil generál Andrzej Blasik! Prohlásil to ruský expert na letectví Viktor Timoškin.

"O tom, že v kabině letadla byl někdo další, a dokonce mohl i pilotovat, jsme mluvili už dávno. Dodnes ale nevíme, jestli měl velitel polského letectva, vzhledem k věku, povolení létat. Případně jestli měl zkušenosti s letadlem Tu-154,“ cituje Timoškina deník Komsomolskaja pravda.

Nutili piloty k nebezpečnému manévru?

Kromě šéfa polského letectva Blasika navštívil těsně před tragédií kabinu letadla i ředitel diplomatického protokolu Mariusz Kazan. Jeho tělo bylo po havárii nalezeno v troskách kokpitu. "Podle mého názoru je pravděpodobné, že pád letadla nezpůsobili piloti, ale vysoce postavené osoby. Nebylo by to nic neobvyklého. U nás při leteckých nehodách zahynuli čtyři gubernátoři, protože piloty nutili k manévrům podle svých představ,“ řekl Timoškin.

Polské prezidentské letadlo havarovalo 10. dubna na cestě do ruského Smolenska. Na palubě letadla zemřeli přední političtí a vojenští představitelé Polska, včetně prezidenta Lecha Kaczynského a jeho manželky Marii. K nehodě došlo za husté mlhy, když letadlo před přistáním narazilo do stromů nedaleko letištní plochy.

Aktuální dění

 

Izraelsko-palestinský konflikt:

ONLINE dění v Izraeli Velitel Hamásu Iron Dome

Válka na Ukrajině:ONLINE dění na Ukrajině

poool ( 5. června 2010 03:47 )

Zase je na světě trochu svobodněji.

vodry ( 27. května 2010 21:25 )

Zajímavá teorie... Podle mého názoru však: - tzv. druhé letiště je popsáno u (starých aktualizací) Jepessena; je však již desítku let mimo provoz a tudíž bez služby ŘLP a navigačního vybavení - podle mých osobních zkušeností (žel Bohu) se při nehodě velké díly trupu rozpadají do nepatrných "chuchvalců"; na místě nehody se však odolnější části trupu a nosných ploch nacházejí - tzv. "okrouhlá část, považovaná autorem za "pilotní prostor" bude spíše spodní část konce trupu (pod SVOP), ležící na zádech; skutečná příď trupu pravděpodobně leží nejdále ve směru letu - nosné plochy jsou (celkem pochopitelně) "překrojeny" v místěch podvozkových gondol; ne, aby nechaly přivézt na náklaďáku - "Mrtvoly, boty, klobouky, oděvy, papíry"... Zbývají jen drobné části těl, spíše jen části tkání, a nesourodé změti... Nic není k poznání, jak bývalo... Dále to neumím a nechci komentovat... Myslím, že je to spíše blbost.

smrk ( 27. května 2010 17:30 )

Slušnej blábol - to druhé letiště je sice delší ale již pěkně dlouho mimo provoz.

smrk ( 27. května 2010 17:29 )

Já si myslím, že by jsi neměl nadávat - hlavně byl asi pěknej bordel v tom letadle !!!

e.44 ( 27. května 2010 15:28 )

Pár detailů je tam zajímavejch.Například proč není nikde informace o druhám letišti ve Smolensku, které má delší přistávací dráhu. Ale jako celek to působí spíš jako sci-fi od scénáristů "Lost".

Zobrazit celou diskusi