Současný inzerát hlásá "Stop imigrantům a Drahošovi. Tato země je naše!" a nabádá k volbě Zemana. Objevil se v Deníku a Právu.

"Budeme se určitě bránit a budu se proti tomu vymezovat třeba i v těch debatách, ale není to tak jednoduché," komentoval inzeráty Drahoš. Řekl dnes také, že souhlasí s první částí věty na inzerátu, "Stop imigratům...". "Musíme zastavit migraci, zejména tu směrem z Afriky a z těchto zemí," naléhal. Evropa podle něj není schopna problém vyřešit a musí pomoci lidem v jejich zemích. Nelze podporovat pašerácký byznys a Evropská unie podle Drahoše migraci nemůže řešit otevřením hranic.

Inzerát se nelíbí předsedovi lidovců Pavlu Bělobrádkovi. Na twitteru dnes uvedl, že doufá, že se Zeman "od hanebné inzerce distancuje a zarazí ji". Vedení KDU-ČSL Drahoše opakovaně v prezidentské volbě podpořilo. Inzerát kritizuje i ředitel redakcí Deníku Roman Gallo, v komentáři ho označil za "hradní faul". Zeman podle něj zná odmítavý postoj Drahoše k uprchlickým kvótám.

Řada záměrně nepravdivých informacích o obou kandidátech se v předvolebním období šíří především na sociálních sítích. Spekulace o Zemanovi se týkají zejména jeho zdraví. O Drahošovi pak lidé píšou, že zneužívá malé chlapce, krade objevy svým kolegům nebo byl agentem komunistické Státní bezpečnosti (StB). Nepravdivé informace o Drahošovi vyvrací nedávno založená webová stránka. Obhájcem Zemana je nejčastěji jeho mluvčí Jiří Ovčáček.

Postoj kandidáta k nelegální migraci a takzvaným migračním kvótám je na sociálních sítích často zmiňovaným tématem. Drahošovi odpůrci ho v komentářích označují jako "vítače" nebo "sluníčkáře", což je pisateli vnímáno jako negativní. Drahoš přitom už v období před prvním kolem voleb uvedl, že řešením ekonomické migrace z Afriky je pomoc přímo v zemích původu. Vybídl také ke kontrolám na vnějších hranicích Evropy.

Zeman uváděl, že kampaň nepovede. Po Česku se ale už před prvním kolem volby objevilo velké množství billboardů a reklamních plakátů, znovuzvolení Zemana podporovala i reklama v novinách. Mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček tehdy uvedl, že volební reklama byla použita se Zemanovým vědomím.

Zeman má na transparentním účtu k dispozici 4,5 milionu korun, peníze dostal k dispozici už před prvním kolem. Náklady na billboardy a jiné reklamy ve výši 17 milionů korun vyúčtoval jako bezúplatné plnění, většinou od organizací blízkých jeho spolupracovníkům včetně spolku Přátelé Miloše Zemana nebo Strany práv občanů (SPO), kterou Zeman zakládal, která mu pomáhala sbírat podpisy pod kandidátskou petici a v jejímž sídle Zeman pořádá tiskové konference.

Předseda SPO Jan Veleba ve středu ve vysílání DVTV řekl, že náklady za stranu nepodepisoval. Oblast financování má podle něj na starosti místopředseda strany. Na otázku, zda je možné, že místopředseda použil na kampaň Zemana peníze strany, odpověděl, že neví. Poté předčasně odešel ze studia. ČTK pak mimo jiné řekl, že SPO organizovanou kampaň ve prospěch Zemana před druhým kolem prezidentské volby formou vylepování billboardů či letáků neplánuje.

Během volební kampaně před pěti lety se objevila řada lží o rodině i osobě Karla Schwarzenberga. Zaměřovaly se na citlivá témata kolem německé okupace a poválečného odsunu Němců. Těsně před druhým kolem se pak v deníku Blesk objevil nepodepsaný inzerát, který například uváděl, že Schwarzenberg "připravuje půdu pro vrácení majetku potomkům válečných zločinců" a že pokládá poválečný odsun Němců za nespravedlivý.