Úterý 19. března 2024
Svátek slaví Josef, zítra Světlana
Polojasno 9°C

ČSSD se topí v dluzích: Prodá střechu nad hlavou?

Jiří Paroubek a Jaroslav Tvrdík hráli vabank.
Jiří Paroubek a Jaroslav Tvrdík hráli vabank.  (Autor: ČTK)
Autor: Lukáš Gibiec - 
4. června 2010
15:16

Vypadá to, jako by exšéf ČSSD Jiří Paroubek hrál vabank. Do předvolební kampaně spolu s volebním manažerem Jaroslavem Tvrdíkem vrazili neuvěřitelný balík. Podle výpočtů společnosti Kantar Media to od minulého roku bylo dokonce tři čtvrtě miliardy korun.

Reklama se ale minula účinkem. Voličů získali příliš málo, aby se jim to vrátilo ať už na příspěvcích státu nebo jako dary sponzorů vládnoucí straně. Teď ČSSD kvůli dluhům hrozí, že by mohla přijít i o střechu nad hlavou.

Paroubek počítal s drtivým vítězstvím

Jestliže Paroubek s Tvrdíkem počítali s drtivým vítězstvím a stamiliony od státu do stranické pokladny, krutě se přepočítali. Během 4 let se jim vrátí »jen« 357,1 milionu korun. To by ale na dluhu ve výši skoro tři čtvrtě miliardy rozhodně nemohlo stačit.

Agentura, která si náklady na kampaň počítala u všech stran, vycházela z cen běžných na trhu. Manažer Jaroslav Tvrdík ale namítá, že dostal slevu. I kdyby to tak bylo, v propočtech ještě nejsou zahrnuty například náklady na mítinky, průzkumy, poradenské služby, stejně jako náklady na billboardy za květen.

„Tato čísla nejsou zatím finální a oficiální, někdo si je od nás stáhnul a rozeslal médiím,“ řekl Robert Bartušek ze nadnárodní společnosti Kantar Media, která působ í po celém světě. Výpočty ale rozhodně nezpochybnil.

ČSSD přiznala 200 milionů

ČSSD zatím oficiálně přiznávala náklady na kampaň jen 200 milionů. Podle predchozích informací ale musela kvůli půjčkám zastavit i část svého sídla v pražské Hybernské ulici a nepopírá, že má finanční potíže.

„Nebudete to sice jednoduchá situace, ale zvládneme ji. Ty čísla v médiích jsou nesmyslná,“ tvrdil včera Blesku Lubomír Zaorálek. V každém případě bude muset teď ČSSD řešit nejen dluhy, ale také kde vzít další miliony na agitaci před blížícími se podzimními komunálními a senátními volbami. I to je důvod, proč ČSSD rychle přispěchala s návrhem, aby strany mohly na kampaň dát vždy maximálně 100 milionů korun.

Kolik a za co ČSSD za poslední léta utratila peněz, čtěte v sobotním tištěném Blesku.

waserman ( 8. června 2010 06:06 )

Ať se na mne nikdo nezlobí, ale to slovenští politici jsou větší frajeři, jak ti naši b..ci. Když Slovensko postihly teď obrovské záplavy, tak část svých peněz určených pro předvolební akce poslali do zatopených oblastí na pomoc lidem. To by ty naše parchanty nikdy nenapadlo a to mají ještě odvahu nám poslat složenku na státní dluh. Dobře jim tak, že mají dluhy, ty my díky jejich vládnutí máme taky

d.d.r. ( 7. června 2010 00:41 )

http://www.youtube.com/watch?v=S7uKBAfAHc8

derek ( 6. června 2010 23:56 )

Ještě dodatek Jirka nemá ekonomické vzdělání to mu dali za spolupraci s STB (udavani spolužáků, uplatky apod) stačí se kouknout na jeho sponzora STB Melicha. A kdo nebyl v STB nesmí k Jirkovi ani na krok.

derek ( 6. června 2010 23:54 )

dvojčlené komando zlikvidovalo levici ,diky kluci to se vám povedlo. ČSSD je v ***i utratily miliardu korun a prostě Tvrdík už potopil ČSA teď ČSSD a na Čr už snad nedojde. No holt STB toho ještě hodně nepochopili a specialně pro Jirku Paroubka vekslák Benda tvuj asistent ne on neni genialní. No je něco jako ty uplně blbej.

oxinnka ( 6. června 2010 20:45 )

Bilbord kde je Jiřík - sexy mozek s manželkou Kostlivečkem a Dior- Dítě - Margareta - nám slibuje! Splníme přání našich dětí........ Které přání chtějí splinit, když miliony utrácejí na předvolební kampaň, peníze, které se dají využít, právě pro děti a mladé rodiny.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa