Sobota 16. leden 2021
Svátek slaví Ctirad, zítra Drahoslav
Oblačno, sněžení -3°C

Cestovka manželům 8 měsíců zadržovala peníze! Díky Blesku je mají zpět! A další úspěchy Ombudsmana

/
  • Částku dostali manželé 7. prosince, dva  dny před narozeninami Jána Gala: „Byl to  takový dáreček k narozeninám a předčasný ježíšek pro nás,“ shodují se spolu.
    Částku dostali manželé 7. prosince, dva dny před narozeninami Jána Gala: „Byl to takový dáreček k narozeninám a předčasný ježíšek pro nás,“ shodují se spolu. (Karel Janeček)
    24. prosince 2020 ● 05:00

    Ježíšek v jedné ostravské rodině letos naděloval dříve… Příběh manželů Anny (56) a Jána (62) Galových o stornovaném zájezdu má totiž dobrý konec. A to po článku v Blesku.

    Cestovní kancelář, která jim měsíce odmítala vrátit peníze, jim je týden po zveřejnění kauzy poslala. Ombudsman Blesku si tak může připsat další vyřešený případ!

    Manželé se rozhodli požádat o pomoc tým Ombudsmanů Blesku poté, co se nedokázali dohodnout s cestovní kanceláří TRAVEL FAMILY s.r.o., aby jim vrátila peníze za zaplacenou dovolenou. Kvůli obavám o své zdraví se ve velkém předstihu rozhodli zájezd zrušit a přistoupili na podmínky cestovní kanceláře – tedy vědomě na to, že část peněz za zájezd ztratí ve formě storno platků…

    A právě zde nastal problém. Manželé tvrdili, že mají v ruce papír o storno zájezdu z 13. března, kde je stanovená i částka 2710 Kč, o kterou přijdou. Cestovní kancelář jim pak nabízela poukaz LEX VOUCHER a odkazovala se na Zákon o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaný jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu, tzv. LEX VOUCHER…

    Místo peněz vrácených za zrušený zájezd měli  Galovi jen nechtěný slib voucheru na příští sezonu a spoustu dokumentů.
    Místo peněz vrácených za zrušený zájezd měli Galovi jen nechtěný slib voucheru na příští sezonu a spoustu dokumentů.
    Autor: Karel Janeček

    Osm měsíců se manželé snažili z cestovní kanceláře dostat zbylou částku za zájezd, tedy 24 390 korun. Marně… Jakmile ale vyšel článek o jejich trablech, věci se daly do pohybu.. „Chtěli bychom Blesku poděkovat, po týdnu od zveřejnění jsme měli peníze na účtu. Přiznám se, že jsme s tím po takové době už snad ani nepočítali,“ radují se manželé Galovi. „Normálně jsem nevěřila vlastním očím, když jsem se koukala na účet. Jste fakt dobří. Až nás zase něco bude trápit, vím, na koho se obrátit. Jen Ombudsman Blesku nám dokázal pomoci,“ dodala spokojeně Anna Galová.

     

    Co se letos také povedlo?  Přečtěte si dalších 6 příběhů s dobrým koncem!

  • 1.

    Varování před podvodníky

    V únoru se Ombudsman Blesku věnoval problému, který trápil začínající živnostníky. Upozornila na něj Andrea (35), která se rozhodla vyrábět náramky pod svojí značkou Made by Aneli a musela si k tomu zřídit živnostenský list.

     

    „Když jsem s paní na úřadě vyplňovala vše potřebné, sama mě upozornila, že zaplatím na pokladně na místě 1000 Kč a už nic dalšího. Ale ať počítám s tím, že do konce týdne budu mít ve schránce složenku – poplatek k živnostenskému listu. A že v žádném případě nemám nic hradit, je to podvodná společnost,“ popisovala Blesku. Přesně, jak úřednice předpověděla, měla Andrea za pár dní doma ve schránce složenku na částku 1785 Kč a další s částkou 2690 Kč přišla za několik dní… Nezaplatila a na obě společnosti Blesk upozornil.

  • 2.

    Po 5 letech zmizela odstavená motorka

    Tak tento případ překvapil i Ombudsmana Blesku, právníka Romana Moussawiho… Dlouhých 5 let totiž trápila pana Ladislava Opletala (73) odstavená a překážející motorka v zamčených družstevních garážích. Nikdo se k ní nehlásil, majitel byl neznámý. Ruce pryč od toho dávala i policie…

     

    Přijde mi až neuvěřitelné, že to za 5 let nedokázali vyřešit,“ pozastavoval se nad tím Roman Moussawi. Jakmile vyšel článek v novinách i s radami, jak postupovat, po několika dnech motorka najednou nikomu nepřekážela, byla pryč.

  • 3.

    120 tisíc zpět za předražené deky

    Když se na Ombudsmana Blesku obrátila paní Ivana, bylo jasné, že vlastní asi nejdražší deky v České republice. S manželem je totiž omylem spláceli 13,5 roku. Za tu dobu vznikl přeplatek 119 850 Kč, který nechvalně známá firma Beck International odmítala vrátit. Do případu vložil Blesk a seniorce pomohl.

     

    „Ještě jednou moc děkuji za účinnou pomoc. Jsem ráda, že jsem se rozhodla napsat Ombudsmanovi Blesku. Případ byl už rozjetý, a takhle rychle se najednou vyřešil,“ děkovala v květnu paní Ivana a vzkázala čtenářům: „Třeba můj příběh pomůže někomu jinému. Hlavně v tom, aby si lidé kontrolovali svoje účty a výpisy z nich.“

  • 4.

    Pomohli jsme seniorům prokouknout nepoctivce

    Ombudsman Blesku se tento rok zaměřil kromě jiného i na společnost Beauty Line, která se snaží prodávat svoje výrobky tak, že rozesílá dopisy informující o výhře a tu může zákazník »získat« pouze tak, že si znovu objedná… Poté, co Blesk 9. března otiskl příběh seniora, který doufal ve »výhru« 5 799 999 korun, a neustále proto platil za další a další výrobky od Beauty Line, zaslala paní Libuše do redakce dopis, ve kterém napsala:

     

    „Četla jsem v Blesku vyprávění pana Dyntery, který říkal, že je blbec, že jim naletěl. Tak jsem se rozhodla ozvat také a vzkázat mu, že není jediný v republice a že já jsem taky ta, co jim naletěla. Uvědomila jsem si to až díky němu. Otevřel mi oči.“

  • 5.

    Boj proti černé skládce

    O pomoc nepíší jen lidé, ale i spolky. Boj proti černé skládce vede jeden, který se jmenuje Spolek za lepší Vedrovice. Díky článku v novinách se sice nepodařilo odstranit černou skládku na území obce, která je trápí. Ale aspoň se konečně dostali k informacím, ke kterým se nedokázali předtím dopracovat.

     

    „Poskytovatel dotace na kanalizaci nám oficiálně potvrdil, že na nelegální skládku ve Vedrovicích bylo uloženo 16 tisíc tun odpadního materiálu ze stavby kanalizace, oproti původním propočtům, které mluvily o 2500 tunách,“ říkají za Spolek Michal Rozmahel a Jan Procházka. Oni se ale nevzdávají a bojují proti nelegální skládce dál!

  • 6.

    Dostal cenovou kalkulaci ke svému kotli

    Ombudsman Blesku pomohl i bezmocnému panu Jiřímu Rozkošnému (77), který si koupil přes internet kotel a místo 42 tisíc ho nakonec vyšel na 65 tisíc. Z faktury a příjmového pokladního dokladu nedokázal vyčíst, od koho si ve skutečnosti kotel pořídil a kde ho případně má reklamovat.

     

    Celý příběh skončil dobře, protože nakonec obdržel cenovou kalkulaci – přehled toho, za co přesně 65 tisíc zaplatil. I návod, kam se obrátit s reklamací.

ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy