Čtvrtek 23. května 2024
Svátek slaví Vladimír, zítra Jana
Oblačno, déšť 21°C

Největší loňské úspěchy Ombudsmana Blesku! Odškodné za zpožděný let 92 tisíc i výhry nad pojišťovnami!

/
  • Tohle jsou vítězné příběhy Ombudsmana Blesku za rok 2019
    1. ledna 2020 ● 07:31

    Blesk je Síla na vaší straně. Ve spolupráci se špičkovými právníky – Ombudsmany Blesku – to zjistila i řada z Vás, kteří sebrali odvahu a rozhodli se bojovat za svá práva. Každý den chodí do redakce další dopisy i e-maily, ve kterých žádáte o jedno – o pomoc. A mnohokrát to klapne. Podívejte se, co například se letos společnými silami povedlo dotáhnout do úspěšného konce.

  • 1.

    Vyhrál tahanici se servisem

    Jan Petr ze středočeských Pcher se na Ombudsmana Blesku obrátil poté, co mu servis, u kterého reklamoval pneumatiky, nechtěl reklamaci vyřešit. Během 9 měsíců mu nedal vědět, jak naložil s jeho reklamací. „Ve třicetidenní lhůtě mi odepsali, že byla provedena kontrola vzorku předních pneumatik a bylo zjištěno mechanické poškození vzorku pneumatik pravděpodobně agresivním stylem jízdy,“ popisoval komunikaci.

     

    Dál už s ním nikdo nic řešit nechtěl. Ve zprávě hlavně chybělo vyjádření, zda uznávají, či zamítají reklamaci, kterou ohlásil. Když se do případu vložil Blesk, najednou se vše zrychlilo a co nezvládl servis vyřešit za 9 měsíců, šlo za 5 dní. „Děkuji moc Blesku a také vašemu Ombudsmanovi panu Zelenému, že mi v podstatě sestavil kompletní návod, jak ten spor dál řešit, což nakonec vedlo k rychlému – pro mne úspěšnému konci,“ pochvaluje si Jan Petr.

  • 2.

    Nenechal si uletět peníze za zpožděný let

    V červenci si čtenáři Blesku přečetli úspěch Iva Vostárka a jeho rodiny z Mostu. Díky pomoci Blesku a společnosti Vaše nároky.cz, se kterou Ombudsman spolupracuje, získali za zpožděný let z Miami 92 406 Kč.

    „Celkové zpoždění bylo přesně 5 hodin a 17 minut. Na místě jsme to neřešili, až pak doma. Řekli jsme si s manželkou, že zkusíme za zpožděný let získat náhradu, a vyplatilo se nám to,“ vzpomínal pro Blesk Vostárek. Každý z jejich šestičlenné skupiny nakonec získal od letecké společnosti 600 eur.

     

    Pan Vostárek byl rád, že se rozhodl požádat o pomoc: „Za svoje služby si Vaše nároky. cz berou procenta z vyhrané částky, kterou získají, ale i tak je to super, protože člověk normálně neví, co a kam má napsat, jak to formulovat, jak komunikovat. A to oni vědí. Hlavně to, jak správně postupovat,“ uzavřel.

  • 3.

    Vybojoval zpátky svou čest

    Příběh Jiřího Vinše z Kladna ukazuje, že se vyplatí vydržet a bojovat. A nakonec můžete vyhrát! Podle policistů měl rozbít při hádce koncem července 2017 sklo místnímu podnikateli Romanu Š.

     

    Jenže on pouze bránil svoji manželku, kterou dotyčný slovně napadal a stál si za tím, že nikomu nic nezničil. Ombudsman Blesku Roman Moussawi tenkrát poradil pan Vinšovi v jeho složité situaci okamžitě vyhledat advokáta. „Ten se může podívat do spisu a zjistit, jaké důkazy se v něm nacházejí, a podle toho vést obhajobu, případně zajistit další důkazy, které naopak budou svědčit ve prospěch obviněného.“ Jiří Vinš poslechl a vyplatilo se mu to. A co říká dnes na celou kauzu?

     

    „Jsem osvobozený a advokát mi řekl, že dostanu zpět peníze, které jsem do očištění svého jména dal. Spokojený jsem tak 50 na 50, protože jsem čekal omluvu, ale dotyčný asi neví, co je slušnost,“ říká nyní Vinš a dodává: „Ombudsmana Blesku bych určitě ostatním doporučil, protože každá rada je v těžké situaci dobrá.“

  • 4.

    Získal »zamítnuté« peníze

    Na Blesk se obrátil pan Jiří Vosmík ze středočeského Nymburka před pár dny. Řešil problém s pojišťovnou, která mu odmítla proplatit škodu na vozidle. „Partnerku u obchodního centra naboural druhý řidič. Sepsali společně protokol, zakreslili do formuláře nákres nehody. Odjížděla s tím, že viník je ten druhý, protože protokol i podepsal,“ vyprávěl pro Blesk.

    Proto se následně divil, když mu přišel dopis, kde mu pojišťovna sdělila, že právo na pojistné plnění nevzniklo. Protistrana totiž následně odmítla svoji vinu. A nákres nehody v záznamu pojišťovně jako důkaz nestačil. Jakmile se o případ začal zajímat Blesk, přišla rychle nová zpráva. O dost pozitivnější. „Dle doložených dokladů vám vyplácíme částku ve výši 7040 Kč.“ Jiří Vosmík je rád, že se rozhodl požádat Ombudsmana Blesku o pomoc. Nikdy by ho totiž nenapadlo, že pojišťovně přijde nákres nehody jako nedostatečný důkaz. „Děkuji moc za podporu a za pomoc,“ uzavírá Vosmík.

  • 5.

    Statečnost mu zajistila klid u řeky

    Vášnivý rybář Petr Šaroch ze Stříbrné Skalice se už nemohl koukat na to, jak jeho sousedka devastuje přírodu kolem řeky Sázavy. V červnu začala hned u břehu, vedle jeho »rybářského místečka «, budovat Prosecco bar, v červenci pak otevřela a začala vodákům prodávat občerstvení.

     

    A v srpnu pan Šaroch kontaktoval Blesk. Ztráta klidu na rybaření nebyla jediná věc, která mu na podnikání sousedky vadila. „Jsou tu kachny, hadi, žáby i raci a sousedka to tady kvůli kšeftu vysekala, navezla štěrk a postavila tu hrůzu,“ stěžoval si pan Šaroch. Blesk navíc zjistil, že podnikavá paní rozjela svůj byznys bez povolení. Výsledek? Prosecco bar se už příští sezonu na břehu Sázavy neobjeví! A pan Šaroch? S ostatními chataři výhru pořádně oslavili! „Jsem moc rád, že jsem se rozhodl kontaktovat Ombudsmana Blesku,“ říká nyní Šaroch.

  • 6.

    Zvítězil nad pojišťovnou

    Michal Mačát z Golčova Jeníkova po autonehodě, kterou nezpůsobil a odneslo to auto i zdraví, bojoval s pojišťovnou. Ta mu vyplatila pouze 25 tisíc, což bylo o 215 tisíc méně, než odhad oprav! Pan Mačát se rozhodl věc řešit a v zoufalé situaci, do které se dostal, se obrátil na společnost Vaše nároky.cz.

    „Celá situace se pak vyvinula až do velice komplikovaného a zdlouhavého soudního sporu. Naše společnost, respektive zastupující advokát, podával žalobu na 95 000 Kč. S pojišťovnou byl nakonec po několika soudních jednáních uzavřen smír, kdy pojišťovna vyplatila cca 60 000 Kč plus náklady na soudní řízení ve výši cca 14 000 Kč. Kvůli smíru u soudu tedy nebyla vyplacena úplně celá částka, na kterou by měl mít klient nárok, ale obě strany byly ochotny spor takto ukončit,“ vysvětlila Eva Jurčíková ze společnosti Vaše nároky.cz s tím, že ještě před soudním řízením klient od pojišťovny obdržel téměř 50 000 Kč.

  • 7.

    Odvahou zachránil své podnikání

    Tři roky válčí pan Petr Novotný  z Prahy proti černé stavbě. Kromě toho, že mu nedostavěná budova háže stín na jeho pozemek, kde má zřízené už 55 let zahradnictví, bojí se i o budoucí funkci vznikající budovy.

     

    „Podle původních plánů to měla být rodinná vilka, ale teď to vypadá jako ubytovna,“ ukazoval Blesku. Do boje se rozhodl pustit poté, co mu soused na dotaz, co staví, neurvale odpověděl. „Pane Novotný, vám by to už mohlo být jedno, už tu stejně dlouho nebudete.“

    A to seniora přimělo k boji. A dobře udělal. „Musí to zbourat. To se jim nechce, a proto se odvolali na kraj,“ přiznal tehdy pan Novotný. Situace před Vánoci nabrala další pozitivní směr. „Byl za mnou pán s tím, že by tu stavbu koupil, udělal z ní dva byty a hlavně by nešel se stavbou výš. S tím bych souhlasil. Každopádně jsem rád, že jsem se tenkrát rozhodl kontaktovat Blesk,“ uzavřel Novotný.

Video se připravuje ...
ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy