„Neměl jsem předtím stoprocentní jistotu, teď už ji ale mám. Podlahové topení pod dlaždičkami je netěsné, utíká mi do základů domu voda, proto jsem byl nucen topení odstavit,“ kontaktoval podruhé Blesk pan Jiří Seifert. Jelikož mu »koupelnář« Miroslav Jáchim, který má nepovedenou rekonstrukci na triku, nezvedá telefon, rozhodl se situaci řešit!

„Musel jsem neustále dopouštět vodu do topení. Nejdříve jsem zkusil nechat namontovat nový kotel, i když stávající byl ještě funkční, ale ztráta vody v topení pokračovala,“ popisuje, jak postupoval.

Poté pan Seifert zjistil, že venkovní obvodová zeď je v určitém místě mokrá. „Nechal jsem od pána, co mi dělal kotel, odstranit dlaždici. Zjistili jsme, že v napojení hadice na potrubí byla netěsnost, která mohla být způsobená tím, že na ni někdo při instalaci podlahy šlápnul,“ prozrazuje.

Pan Seifert musel do »nebezbariérové« koupelny dát dalších 3300 Kč, aby mu přestalo přes netěsnící dlaždičky zatékat do základů domu. „Cena byla hlavně za práci. Nejhorší ale byly ty starosti a to, že jsme museli vypnout během zimy topení a topili jsme jen v kamnech na tuhá paliva,“ vysvětluje. A druhým dechem dodává: „Pan Jáchim mi telefon nezvedá, vám ho už taky nezvedne. Přál bych si, aby se tato záležitost už vyřešila,“ smutně uzavřel Seifert.

Jak správně převzít zrekonstruovanou koupelnu?
Jak správně převzít zrekonstruovanou koupelnu?
Autor: archiv Blesku

Ombudsman Blesku: Má nárok na náhradu škody!

Jiří Seifert za bezbariérovou koupelnu, která je spíše nebezbariérová, už dávno zaplatil. Kromě toho, že rekonstrukce je celá zfušovaná, tak dodatečně zjistil, že ovlivňuje i jeho dům. Má nějakou možnost koupelnáře žalovat? „Pan Seifert má možnost domáhat se náhrady škody, která mu porušením smlouvy o dílo samotným zhotovitelem vznikla. Touto škodou tak mohou být například náklady nezbytně učiněné na zabránění dalšího pronikání vody z podlahového topení do základů domu,“ radí Ombudsman Blesku a spolupracující advokát společnosti Vaše nároky. cz Petr Novák.

V situaci, kdy zhotovitel díla – tedy koupelnář Miroslav Jáchim – odmítá jakékoliv nároky objednatele řešit a nekomunikuje s ním, bude podle Nováka nutné domáhat se svých práv prostřednictvím podání žaloby k soudu.

Fotogalerie
9 fotografií