Technický stav tramvajové tratě v Nádražní ulici je na tom podle technického ředitele DPP Jana Šurovského snad nejhůř z celé Prahy: „Dělali jsme tam sice v minulosti havarijní opravy, jenže po čase se stav trati zase zhoršil,“ vysvětlil kritickou situaci technický ředitel DPP Jan Šurovský. Koleje v Nádražní mají mimo jiné shnilé i pražce. Tendr na jednu z největších oprav tramvajových kolejí vysoutěžila společnost Skanska. Jeho výše by měla být 130 milionů korun.

„Během první etapy výluky dojde k opravě tratě v úseku Hlubočepy–Sídliště Barrandov a zároveň k úpravě smyčky Sídliště Barrandov. A to vložením kolejových konstrukcí pro budoucí pokračování tratě směr Holyně. Od poloviny května pak naváže druhá etapa s vyloučením provozu tramvají pouze v úseku Smíchovské nádraží–Hlubočepy a zavedením náhradní tramvajové dopravy mezi Hlubočepy a Barrandovem,“ informovala na svém facebookovém profilu stránka Pražské tramvaje.

Rozporuplný návrat

K celé akci se na sociálních sítích strhla poměrně plamenná diskuze. Lucie F. komentuje celou akci dost svérázně: „Tak to je snad možné jen v České republice. Jeden rok se položí tramvajové koleje do prostředku silnice (což trvá dva měsíce), aby se druhý rok vyrvaly a položily ke straně silnice. To vážně někdo schválí, zaplatí a udělá?!“ napsala uživatelka. Jarda T. je ale ve svém hodnocení už smířlivější: „Nádražní ulice dosud procházela jen havarijními opravami tratě, k žádným komplexním rekonstrukcím za posledních čtyřicet let nedošlo. Loni byla výluka kvůli práci na sítích v průjezdním profilu tratě. A i kdyby se udělala v dotčeném úseku nová trať v nové poloze, tak je letos stejně zavřeno, protože Správa železnic bude demontovat most na Smíchově a stavět nový.“

Novinky a zlepšení

Celá rekonstrukce má několik investorů. Dopravní podnik slibuje kromě rekonstrukce kolejí a zastávek i sanaci mostu na Zlíchově. O něco později se přidá Technická správa komunikací. „Do rekonstrukce se zapojíme zhruba v polovině roku a naším úkolem bude především oprava vozovky a chodníků,“ řekla Blesku Barbora Lišková, mluvčí TSK.

Opravy Nádražní ulice mají přinést několik novinek, které by měly umožnit plynulejší provoz. V případě úseku mezi Smíchovským nádražím a Lihovarem se například počítá s tím, že bude trať posunuta ze středu ulice k jejímu okraji, blíž k železniční trati. Koleje tedy nebudou v polovině oddělovat od sebe pruhy pro auta. Díky tomu také zmizí křížení tramvají s autobusy u Lihovaru, provoz by se tak měl výrazně zrychlit a zjednodušit.

Fotogalerie
5 fotografií