Na příjmové stránce jen necelých 400 milionů dolarů pochází z mikrotransakcí a přímých plateb. Drtivou většinu – 18,3 miliardy – tvoří reklamy. Ty meziročně šly o 10 % nahoru, před krizí však Facebook rostl ve vyšších desítkách procent.

TIP: Velké firmy houfně zastavují reklamu na Facebooku. Chtějí tím zastavit šíření nenávisti

Covid tak na něj dopadl rozhodně lépe než na Twitter, který kvůli nezájmu inzerentů zaznamenal propad tržeb. Facebooku by ale mohlo v nadcházejícím čtvrtletí uškodit to, že jej začaly bojkovat velké firmy. Známé značky se rozhodly během července ukončit reklamní kampaně v jeho sítích, protože se v nich šíří nenávistný obsah, se kterým firma nic nedělá.

Uživatele ale tyto půtky nijak nezajímaly a Facebook opět bořil rekordy. Každý měsíc se k němu alespoň jednou připojí 2,7 miliardy uživatelů, každý den pak 1,79 miliardy. V obou případech si meziročně polepšil o 12 %. Růstové tempo tak během krize ještě vzrostlo.

Celkový počet unikátních měsíčních uživatelů, kteří používají Facebook, Messenger, WhatsApp nebo Instagram, dosáhl na 3,14 miliardy (14% růst). Denně je na některé ze služeb Facebooku závislých 2,47 miliardy lidí (15% růst).

TIP: Facebook porušoval vlastní zásady. Poskytoval data o uživatelích aplikacím třetích stran, i když už neměl