„Oslovili mě a nechali mi zcela volnou ruku. Navrhl jsem sochu podobnou té v Praze a v Charlotte. Oproti Praze se neotáčí ve 42 úrovních, ale jen v sedmi,“ řekl dnes Černý ČTK. Plastika je tak podobná spíše té americké, hladiny světových moří ale bude i tak brázdit hlava pražského spisovatele Franze Kafky. Kinetická socha vznikala ve francouzských loděnicích, Černý na prestižní zakázce pracoval přes rok a byl také u vzniku obrovské zaoceánské lodi.
Zážitky z toho popisuje jako mimořádné, rozměry lodi přesahují jakýkoli prostor, v němž se člověk běžně pohybuje. „Je to, jako když stojíte ve vítkovických železárnách, ale celé to pluje na vodě,“ říká. Jeho socha se nachází v centrální hale lodi, která je 20 metrů vysoká a 150 metrů dlouhá. „Byla to obrovská zkušenost,“ říká.
Parník pro až 6780 cestujících a 2100 členů posádky vyrobila na objednávku americké společnosti Royal Carribean Cruises Ltd (RCCL) loděnice STX France v Saint-Nazaire. Loď je podle výrobce nejen největší a nejdražší, ale také nejvíce ohleduplná k životnímu prostředí.
Sedmdesát metrů vysoký kolos o hmotnosti 120.000 tun byl postaven pro rejdařskou společnost ve Spojených státech za asi miliardu eur (přes 27 miliard korun). Šestnácti podlažní plavidlo je dlouhé 362 metrů. Nejslavnější výletní loď Titanik, který se potopil v roce 1912, byl dlouhý 269 metrů a tonáž měl 52.000 tun. Harmony of the Seas má tonáž 227.000 tun.
Pasažéři uvnitř najdou divadlo, kasino, ledovou plochu, bar, ve kterém obsluhují roboti, několik bazénů, dětských atrakcí i park. Loď se bude v létě plavit v pravidelných týdenních okruzích na trase Barcelona - Mallorca - Marseille - La Spezia - Civitavecchia - Barcelona a v říjnu odpluje přes Atlantik na Floridu. Poté bude brázdit karibskou oblastí. České cestovní kanceláře nabízejí okružní plavby z Barcelony v průměru za 45.000 korun.