Vlčí cestou

Lehká trasa: 10 km

Vlčí cesta je pěkná asfaltka, po které se pojede jedna báseň
Autor: archiv
Ze samoty Rezek v Rokytnici nad Jizerou, kde je zastávka cyklobusu, se vydejte silnicí po žluté turistické značce. Asi po kilometru se dostanete na Vlčí cestu, která vás zavede do sedla pod Dvoračky. Zelená značka vás pak sveze z kopce na Vidlici a odtud se dostanete zpět na Rezek.

Zajímavost: Samotu Rezek založili evangelíci, kteří po bitvě na Bílé Hoře uprchli do hor. O zdejší hospodě jsou zmínky z roku 1760. Dvoračky leží v nadmořské výšce 1140 metrů mezi Lysou horou a Kotlem. Jsou jedním z nejznámějších turistických cílů.

Kolem Černé hory

Lehká trasa: 14 km

Předposlední podpěra (číslo 8) lanové dráhy slouží dnes jako rozhledna Panorama
Autor: archiv
Z horní stanice lanovky na Černé hoře vyrazte po asfaltové cestě, na křižovatce zamiřte ke kiosku U staré lanovky a dále směrem k rozcestí pod Kolínskou boudou. U ní odbočíme vlevo, přes Zrcadlovky a dál směrem k Hoffmanovým boudám. Od nich se vracíme zpět k lanovce.

Zajímavost: Na Černou horu vedla první visutá lanová dráha pro přepravu lidí v Československu. Délkou přes tři kilometry a převýšením 644 metrů patří k nejdelším ve střední Evropě. Její předposlední podpěra (číslo 8) slouží dnes jako rozhledna Panorama. Zhruba kilometr od horní stanice lanové dráhy se v sedle mezi Černou a Světlou horou rozkládá největší krkonošské rašeliniště. Jeho rozloha je 66 ha, stáří se odhaduje na 6000 let! Na místě Hoffmanovy boudy stávalo stavení už v roce 1668. Dnešní podoba Hoffmanky je z poloviny 19. století.

Na Krakonošovu snídani

Lehká trasa: 18 km

Podle legendy v těchto místech Krakonoš snídal před obchůzkou hor...
Autor: krnap.cz
Z Harrachova se vyvezte lanovkou na Čertovu horu a po modré turistické značce na Ručičky. Odtud zamíříme vlevo po zelené značce na cyklotrasu 1A, po zhruba šesti stech metrech odbočte vpravo na cyklotrasu 2B. Po ní se dostanete až na Krakonošovu snídani. Cyklostezka dále pokračuje podél Mumlavských vodopádů zpět do Harrachova.

Zajímavost: Krakonošova snídaně je odpočinkové místo s lavičkami, informačními panely a dřevěným srubem, ve kterém od června do září funguje informační centrum správy Krkonošského národního parku. Podle pověsti nese lokalita název proto, že zde Krakonoš snídával předtím, než se vydal na dlouhou obchůzku hor.

Mumlavské vodopády jsou nejbohatším vodopádem na vodu řítící se s hukotem po celé šířce koryta řeky Mumlavy do hloubky přibližně 10 metrů. Zabírají celé řečiště a tvoří v žulové skále obří kotle, tzv. Čertova oka. Jedná se o prohlubně, které byly v žulovém podkladu vyhloubeny pohybem vody s kamínky.

Karpacz – Polský východ Krkonoš

Středně těžká trasa: 24 km

pěkný výlet je ina polské straně Krkonoš
Autor: archiv
Z parkoviště u Western city v městečku Karpacz zamiřte na Przelecz Okraj směrem k Pomezním boudám. Před hranicí uhnete na žlutou cyklo trasu a ta vás navede zpět k westernovému městečku.

Zajímavost: Už po staré cestě z Pomezních bud do Kowar sváželi boudaři na saních-rohačkách zámožné turisty a tato tradice se v Kowarech udržela dodnes. Podzemní turistická stezka »Kowarské štoly« provede zájemce nejen hornickou historií, ale i světem pověstí a záhad.

Pozor: Trasa je náročná na orientaci, tabulky nahrazují značky na stromech provedené jen barvou.

Na Rýchory

Autor: stachelberg.cz
Středně těžká trasa: 18 km

Z parkoviště skiareálu Arrakis vyjeďte kolem hotelu Zelený Mlýn na křižovatku u kapličky a dále po zelené turistické cestě na Stachelberg. Poté po červené značce směrem do Bystřice. Odtud směrem pod Rýchorskou boudu a dále na Rýchory.

Zajímavost: Dělostřelecká tvrz Stachelberg je jednou z největších pevností svého druhu na světě. Tvořila součást pohraničního opevnění i proti hitlerovskému Německu. V pěchotním srubu je vojensko-historické muzeum, v podzemí se pak nachází přístupný rozsáhlý komplex chodeb a sálů. Oblast Bystřice je známá dobýváním a rýžováním zlata a Rýchory jsou jednou z nejvzácnějších oblastí Krkonošského národního parku.

Z Pece do Špindlu a zpět

Cesta z Pece do Špindlu je pro zdatné cyklisty
Těžká trasa: 59 km

Na téměř šedesát kilometrů dlouhý výlet vyrazte  z Pece pod Sněžkou. Stoupání vede do kopce na Pražskou boudu a dále po zelené značce k Lesní boudě. Dále se pokračuje přes Tetřeví na Hříběcí boudy a přes Hromovku do Špindlerova Mlýna. Za vaši námahu vás odmění překrásné výhledy a sesednete-li na chvíli z kola, možná najdete i nějaké ty houby!

Tip, jak ušetřit:

Až 1240 Kč za 3 dny může v Krkonoších ušetřit čtyřčlenná rodina, a to díky slevové kartě Krkonoše Regioncard. Až do konce října, kdy končí v nejvyšších českých horách letní sezóna, je možné využít více než 200 slev.