Cestující totiž často nevědí, jak patálie s posunutým nebo zrušeným letem řešit. Domluva s některou leteckou společností je navíc leckdy zdlouhavá a komplikovaná, například kvůli neznalosti cizích jazyků.

A právě od toho je tu nový web www.nahrady.cz, který pomáhá hájit vaše  práva na letišti. Jak to funguje? Stačí, když se pomocí webového formuláře zaregistruje do systému. Všechno ostatní už za vás zařídí na stránkých www.nahrady.cz. Tam ověří váš let a když jistí, že máte nárok na finanční náhradu, vyjednávajípřímo s leteckou společností a právníky.

A pak už se na vašem účtu objeví peníze, které vám patří. O finanční odškodnění navíc můžete žádat až 2 roky zpětně! Ušetříte tím nejen čas, ale hlavně nervy, které byste možná ztratili při nekonečném dohadování s leteckou společností.

Kdy vám Náhrady.cz pomůžou?

• Váš odlet má zpoždění víc než 3 hodiny

• Váš odlet zrušili, aniž by vás o tom letecká společnost informovala alespoň 14 dní dopředu (výjimku tvoří například zrušení letu kvůli počasí atd.)

• Vyloučili vás z přepravy proti vaší vůli

Na co máte právo?

• Na občerstvení, případně ubytování

• Na vrácení jízdného nebo na přesměrování na jiný let

• Na finanční kompenzaci ( 1250 EUR pro lety do 1500km, 2400 EUR pro lety od 1500km do 3500km, 3600 EUR pro lety nad 3500 km)

Skutečný příběh: Letěla do Osla, dělali z ní osla

Paní Markétě Rollo až na letišti řekli, že její let byl zrušen. Nejen to je důvod k tomu, aby vám leteceká společnost musela poskytnout kompenzaci
Autor: skyplan.cz
Čtenářka Blesku využila pomoc webu Nahrady.cz, když jí na letišti oznámili, že let do Norska, kam cestovala i se svou šestiletou dcerou, je zrušený.

„Posílali nás od jedné přepážky k druhé, nakonec jsme odlétaly o hodinu později v 14.45 se společností SWISS do Curychu, kde jsme měly přestoupit na let do Osla,“ vypráví mladá maminka Markéta Rollo.

Jenže i náhradní spojení mělo 45 minut zpoždění a tak s dcerou přistála v cíli až v půl osmé večer. Naštěstí Markéta věděla o svých právech i společnosti, která jí pomůže. „Létám poměrně často, a když k něčemu podobnému dojde, využívám služby, které poskytuje server Nahrady.cz. Ten vyřeší všechno za mě a já se nemusím o nic starat,“ vysvětluje.

VÝZVA!!!

Setkali jste se i vy s opožděným nebo odloženým letem? Jak jste situaci vyřešili? Svoje zkušenosti posílejte na: eva.frankova@ringier.cz