Masitý žampion česky nazývaný také pečárka hnědá nebo zahradní si rychle našel cestu na naše stoly. Sehnat se dá v každém supermarketu. Je nejen chutný, ale také doslova nabitý rostlinnými bílkovinami, nepostradatelným vitaminem B6 a řadou potřebných minerálů. Není tak divu, že jím vegetariáni často nahrazují maso. Vychutnat si ho ale mohou i zapřisáhlí masožrouti. Chutná totiž vážně skvěle a navíc je rychle hotový. Servírovat ho můžete jako hlavní chod třeba v podobě houbového steaku, na který vám dnes přinášíme recept, báječný je ale i naplněný a zapečený, ve formě bezmasého hamburgeru nebo jako příloha.

Recept na grilované žampiony portobello

Suroviny:

4-8 klobouků žampionu portobello (podle velikosti)
4 lžíce olivového oleje
4 lžíce balzamikového octa
2 stroužky česneku tymián (nejlépe čerstvý, lze ale použít i sušený) t
rocha citronové šťávy
sůl
pepř
parmazán hoblinky
silnější studené máslo

Postup:

1. Žampiony očistěte a odřízněte nožičky. Neloupejte je, ani je nemyjte, aby se zbytečně nenasákli vodou.

2. Do mističky dejte olivový olej, přidejte balzamikový ocet, pár kapek čerstvě vymačkané citronové šťávy, prolisovaný nebo rozetřený česnek, lístky tymiánu a vše dobře promíchejte.

3. Klobouky žampionů osolte, opepřete a z obou stran důkladně potřete připravenou marinádou. Nechte je chvíli odležet.

4. Mezitím si rozpalte gril a namarinované klobouky na rošt položte nejprve lupeny dolů a grilujte asi 5–7 minut.

5. Klobouky otočte lupeny (žebry) nahoru, poklaďte je plátky studeného másla, posypte hoblinami parmazánu a grilujte asi 7–10 minut podle velikosti klobouků. Správně ugrilované žampióny budou mít nahnědlou barvu a budou krásně křehké.

6. Servírujte se zeleninovým salátem a čerstvým křupavým pečivem.