Stavba je ve vysokém stupni přípravy. Ještě během první poloviny roku podáme žádost o společné povolení, následovat bude výběrové řízení na zhotovitele a samotná realizace, která potrvá dvě stavební sezóny. Nová tramvajová trať bude zprovozněna nejpozději v roce 2027,“ uvedl Hřib.

Tramvaj mít oproti současnému autobusovému spojení kapacitnější a zajistí cestujícím přímé spojení do centra města. Zastávka Stadion Strahov je navržená tak, aby tramvaj dokázala zvládnout nápor velkého množství lidí při velkých sportovních či kulturních akcích. „Smyčka bude mít dvě koleje a v případě potřeby tak bude možné provozovat linku v krátkém intervalu, což nám umožní dopravně obsloužit velké množství lidí v krátkém čase,“ uvedl Hřib.

K Národnímu stadionu?

Fotbalová asociace vyhlásila mezinárodní soutěž na využití areálu na Strahově. Cílem je postavit nejpozději do roku 2035 nový stadion nebo tréninkové centrum. Stadion Evžena Rošického je v havarijním stavu. Ještě v roce 2022 na něm trénovala česká reprezentace či jiné týmy, od loňska už není využíván. Náklady v řádu jednotek milionů korun ročně na jeho údržbu nadále hradí FAČR.

Tramvají by se mohli dopravovat fotbaloví fanoušci na zamýšlený nový stadion na místě Stadionu Evžena Rošického, o kterém ve středu jedná Fotbalová asociace ČR (FAČR).

Fotogalerie
4 fotografie