Osobní vlaky a rychlíky na linkách přes Prahu nebo z Prahy do Berouna a zpět nepojedou ani mezi stanicemi Praha hlavní nádraží a Praha-Smíchov. Na Smíchovské nádraží se cestující musí dostat městskou hromadnou dopravou, ze Smíchova do Radotína ČD zajišťují kyvadlovou náhradní autobusovou dopravu.

Vlaky na linkách Západního a Bavorského expresu, které z Berouna pokračují do Chebu nebo do Mnichova, nepojedou z pražského hlavního nádraží až do Berouna. Trasu obslouží náhradní autobusová doprava. Náhradní autobusy budou z hlavního nádraží vyjíždět asi o 35 minut dříve, než je běžný odjezd vlaku. Vracet se budou o zhruba 40 minut později. V náhradních autobusech mezi Prahou a Berounem bude platit tarif PID, uvedly dráhy. Informace o výlukách dráhy cestujícím poskytují v aplikaci Můj vlak a ve vyhledávači spojení na webu drah.

Stavaři nyní budují ochranné konstrukce proti pádu předmětů kolem trati. Ochranné konstrukce se budují jak nad železnicí vedoucí ze Smíchova do Radotína, tak i nad silnicí, řekla ČTK mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová. Zúžena podle ní bude také vozovka ve Vrbově ulici, kde se budou ochranné bariéry také umísťovat. Neprůjezdná bude Údolní ulice na úrovni Branického pivovaru až do dokončení prací na mostu do 31. července, dodala.

Vlaky mezi Prahou a Berounem práce na zdvojkolejnění Branického mostu omezily už poslední lednový víkend. Omezení provozu vlaků bylo podle SŽ naplánováno na dva víkendy. Podle dřívějšího vyjádření Správy železnic rekonstrukce trati mezi Karlštejnem a Berounem potrvá do roku 2026. Začala loni v listopadu. Stavbaři kompletně obnoví více než sedmikilometrový úsek. Rekonstrukce by měla zvýšit traťovou rychlost a zpohodlnit cestování.

Fotogalerie
20 fotografií