Zatímco v severní části bývalého Nákladového nádraží se staví už od roku 2022, další části nádraží na svoji proměnu teprve čekají. Může za to především stavební uzávěra z roku 2006, která měla zamezit nekoncepčnímu rozvoji. Celé území, kde by v budoucnu mělo najít nový domov až 20 tisíc lidí, bude protínat tramvajová trať, kterou chce město postavit na bývalých železničních kolejích.
V Nuslích vznikne pomník hrdiny: Karel Kutlvašr osvobozoval Prahu, komunisté ho za to odsoudili za velezradu!
Nová tramvajová trať je nezbytná, s novými obyvateli se logicky zvýší i dopravní zátěž pro celou lokalitu. V areálu bývalého nádraží a jeho okolí o rozloze asi 71 hektarů má vzniknout až 10 000 bytů. Železniční těleso by ale mohlo mít ještě jednu funkci, mohl by tudy vést teplovod přímo ze spalovny Malešice. Nová čtvrť by tak mohla být vůbec prvním místem v Praze, které by kompletně vytápěla malešická spalovna.
Chaotická ulice Na Florenci: Čertí se řidiči i cyklisté. Zato tu vzniklo stromořadí, využívá se i „dešťovka“
Město navíc řeší i odkup památkově chráněné budovy nádraží od Českých drah.„Je to pro nás priorita, protože řešení budovy je klíčem k rozuzlení celého rozvojového území. Ve chvíli, kdy budeme vědět, co bude s budovou nádraží, bude moci dojít ke schválení změn územního plánu a dohod s developery, kteří pak mohou přistoupit k výstavbě,“ uzavírá Zábranský.
Takto vypadá nová Parková čtvrť na Nákladovém nádraží Žižkov v květnu 2023. Jan Dařílek