„Studie proveditelnosti je aktuálně těsně před dopracováním do podoby čistopisu. V návaznosti na jeho dokončení, předpokládané ve druhém čtvrtletí, pak začne proces závěrečného projednání studie s hodnotiteli a následně na Centrální komisi Ministerstva dopravy. Vzhledem k rozsahu studie očekáváme dokončení jejího projednání a případné schválení do konce letošního roku,“ uvedl Gavenda.

Podzemím napříč Prahou

Ve studii jsou podle mluvčího uvedeny tři varianty trasy Nového spojení 2, označovaného také jako metro S. Výsledné řešení bude známé až po závěrečném projednání na ministerstvu dopravy a schválení studie. „Ve všech variantách je každopádně Nové spojení 2 z centra dostupné ve směrech Praha-Vysočany, Praha-Libeň, Praha-Bubny, Praha-Smíchov a Praha-Zahradní Město,“ uvedl Gavenda.

Na kolik výstavba vyjde, nelze do dokončení studie zatím říct, uvedl mluvčí. Záležet bude mimo jiné třeba na tom, kudy povede, řekl. Podle dřívějšího vyjádření představitelů Prahy a jejích organizací by na trati mělo být několik stanic, přičemž v centru metropole by mohly být kromě Smíchova například na Karlově náměstí nebo u Státní opery. Kde stanice budou, určí chystaná studie.

Fotogalerie
4 fotografie