TSK před dvěma týdny kvůli závadě způsobené mrazy uzavřela inundační most pro tramvaje, pěší i cyklisty. Odborníci objevili závady na vrcholovém kloubu. Klouby zajišťují přenos sil z mostní konstrukce do podpěr, pilířů. Most v části přes Vltavu nevykazuje zásadní problémy a není potřeba jej uzavírat.

Libeňský most je soumostí tvořené šesti mosty a byl postaven podle návrhu architekta Pavla Janáka v roce 1928. Most nebyl nikdy opravován a je ve velmi špatném stavu. „Rada monitoringu k Libeňskému mostu zasedá dnes (v pondělí, pozn. red.) v odpoledních hodinách a zabývat se bude výsledky měření z minulých dní na hlavním mostě přes Vltavu a inundačním mostě. Závěry odborné rady projednají interně zástupci TSK na úterním jednání a výsledky s dalším postupem prací zveřejníme v následujících dnech,“ uvedla Lišková.

Radu monitoringu, tedy odbornou skupinu tvoří projektanti, odborníci z Kloknerova ústavu Českého vysokého učení technického v Praze a Vysokého učení technického v Brně a zástupci TSK a zhotovitele.

Pokud odborníci prohlásí, že inundační most je v havarijním stavu, TSK zahájí přípravu jeho demolice, která by mohla začít v březnu a trvat zhruba tři až čtyři měsíce. Poté by TSK zahájila stavbu nového inundačního mostu. Výstavbu nové konstrukce má TSK už nyní v plánu celkové rekonstrukce libeňského soumostí. Demolice ani výstavba neovlivní provoz na hlavním mostě přes řeku. Nový inundační most půjde na ten historický až do jeho oprav bez problémů napojit.

Tramvaje nejezdí

Přes most v celé jeho délce nyní nejezdí tramvaje a na inundační most, který slouží jako preventivní ochrana cesty před povodní, nesmějí ani chodci, cyklisté a automobily. Most přes Vltavu uzavřen není. Uzavřený úsek mohou chodci a cyklisté obejít po lávce ke komplexu Dock a Štorchovou ulicí po rampě na most.

Vedení Prahy za primátorky Adriany Krnáčová (ANO) v letech 2014 až 2018 počítalo se zbouráním Libeňského mostu a jeho nahrazením novou konstrukcí, jeho nástupci ale rozhodli o opravě. Konsorcium firem, které most opraví, vede společnost Metrostav TBR a tvoří jej ještě mateřský Metrostav a projekční firmy SATRA a SHP. Práce by podle dřívějšího vyjádření Sinčáka mohly začít na jaře 2025.

Fotogalerie
58 fotografií