Opravená výpravní budova slouží veřejnosti už více než jedno století. Slavnostně otevřená byla ještě za rakouského mocnářství, v roce 1907. „Můžeme ji označit za srdce celé stanice, a to nejen s ohledem na její polohu prakticky uprostřed kolejí,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.

Takhle důkladné rekonstrukce se přitom památkově chráněný objekt dočkal vůbec poprvé. „Cílem prací bylo nejen vrátit lesk této stavbě, ale také zlepšit její vnitřní uspořádání, což ocení nejen cestující, ale i dopravní zaměstnanci,“ popsal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda s tím, že tak bylo možné nově obsadit i dříve nevyužité prostory.

Bez bariér

Budova je bezbariérová, výměna oken a dveří snížila energetickou náročnost. Nevidomým poslouží hlasové majáčky, slu­chově postižení ocení zesilovací indukční smyčky. Vstupní hala je komplexně osvětlená, v celém objektu bude instalován kamerový systém s přímým dohledem.     

Nový je informační systém o příjezdech a odjezdech vlaků, eskalátory pomohou překonat výškový rozdíl mezi vstupní a horní halou. V té ještě zbývá dokončit komerční prostory. Vše bude kompletně hotovo do konce března.

VIDEO: Takhle šel v únoru 2018 k zemi jeden z mostů u hlavního vlakového nádraží v Plzni.

Fotogalerie
9 fotografií