Jako hlavní důvod Wang zmiňuje velmi vysokou náročnost na výkon, ale i na velikost potřebných obvodů v grafickém čipu samotném. To nyní představuje největší překážku k tomu, aby se mohl ray tracing nasadit do cenově dostupnějších karet, na které se AMD nyní nejvíce soustředí.

TIP: Nvidia představila nové grafické karty GeForce RTX. Nastavila šílené ceny a chce přesvědčit ray tracingem

David Wang dodal, že dokud nebude v silách výrobního procesu i architektury čipu dodat podporu pro tuto technologii od lowendu po higennd, nemá smysl o takové podpoře vůbec uvažovat. Prozatím se bude AMD soustředit na podporu ray tracingu jenom v profesionální sféře skrze své prostředí Radeon ProRender.

Tento pohled je v aktuální finanční situaci AMD logický. Firma stále nemá tolik volných finančních prostředku, aby riskovala drahý a složitý vývoj nové architektury podporující herní ray tracing, pokud nemá jistotu, že se tento standard opravdu ujme. Ale pokud ano, Nvidia bude mít v tomto směru náskok.