Od úterní půlnoci na Vltavskou nepojede ani jedna tramvaj. Nebude mít totiž kudy. Most severojižní magistrály v ulici Bubenská, který bude TSK v nadcházejících dnech podepírat, si totiž vyžádá úplnou uzavírku tramvají jak ve směru na Strossmayerovo náměstí, tak i směrem na Štvanici. To vše právě kvůli špatnému stavu mostu ve směru z centra k Výstavišti, který se v posledním měsíci výrazně zhoršil a bude pro automobilovou dopravu uzavřen. V opačném směru bude doprava probíhat normálně.
Most je v havarijním stavu
„Dnes v podvečerních hodinách nás specializovaná firma oficiálně informovala o výsledcích, které přinesla poslední diagnostika tohoto mostu,“ uvedl v úterý v tiskové zprávě náměstek ředitele TSK Matěj Fichtner. „Čtvrté pole mostu, tedy to, pod kterým projíždí tramvaje a chodí chodci, je v havarijním stavu a preventivně kvůli bezpečnosti je nezbytné okamžitě uzavřít provoz na mostě i pod ním,“ dodal s tím, že v konstrukci mostu se začaly rozlézat a zvětšovat praskliny. Podpěrné práce mostu by měly trvat zhruba týden.
Dopravní komplikace
Jelikož je Vltavská klíčovou tramvajovou zastávkou pro danou oblast, řadu cestujících tak čekají nevítané komplikace. Od 24. října budou linky vedeny odklonem. Linky č. 1 a 25 budou ze Strossmayerova náměstí vedeny přes Výstaviště Holešovice a Ortenovo náměstí na Maniny a dále po své běžné trase. Obdobně tomu bude u linky č. 12, která svou trasu protáhne až na Palmovku. Linka č. 14 bude jezdit od Bílé labutě přes Florenc a Karlínské náměstí na Palmovku, kde naváže na svou trasu. K holešovické tržnici bude pravidelně zajíždět přívoz P7 mezi Karlínem a Holešovicemi. Řidičům automobilů je doporučeno sjet na nábřeží Kapitána Jaroše a pokračovat Argentinskou.
Za potíže může sama stavba
Z posudku mostu, který má TSK k dispozici, vyplývá, že nosná konstrukce byla postavena v rozporu s původním projektem. „Nejsme schopni prokázat spolehlivost mostu, protože bylo zjištěno, že skutečné provedení mostu se liší od projektové dokumentace, kterou máme k dispozici,” píše se v něm. Způsob opravy musí určit další prohlídka. „Teprve na základě výsledků bude možno rozhodnout o nutných opatřeních, o opravě mostu, o jejím rozsahu a způsobu provedení,” napsali autoři posudku.
Mosty v Praze = problémové téma
„Jakmile se nová koalice ujme řízení magistrátu, posílíme TSK a necháme vytvořit plány údržby a mosty a ostatní dopravní stavby budeme udržovat,” uvedl Jan Čižinský, starosta dotčené části Prahy 7 a lídr Prahy Sobě, která vyjednává o koalici v hlavním městě. Předpokládá, že kvůli zanedbané péči se mohou objevit další podobné uzavírky. Podle lídra Spojených sil pro Prahu Jiřího Pospíšila (TOP 09), jehož uskupení také vyjednává o koalici, budou opravy mostů jednou z klíčových investičních priorit nového vedení Prahy. „Jako nejlepší východisko vidím v současné chvíli maximální urychlení výstavby nového mostu, který bude alternativou pro Hlávkův most,” doplnil.