Ještě loni v květnu náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) kritizoval, že řidiči na mostě Legií nedodržují nařízení, které zakazuje vjezd autům širším než dva metry. Toto nařízení vzniklo z toho důvodu, aby široká auta neblokovala tramvaje a především pak stovky cestujících.

Slibem nezarmoutíš

„Auta na mostě Legií denně blokují tramvajovou dopravu. Proč? Protože někteří řidiči porušují zákaz vjezdu pro vozidla širší dva metry (který už tady je přes deset let) nebo nezajedou dost ke kraji. Tramvaj pak nemůže projet. Takhle to nejde. Při budoucí modernizaci oblasti to zohledníme,“ psal Hřib v květnu 2023.

Říkal také, že je v plánu modernizace ulic Vítězná – Újezd a právě mostu Legií. „Určitě se budu zasazovat o to, aby tady byly lepší podmínky pro pěší a neomezený průjezd pro tramvaje. Na konkrétní podobě modernizace budeme hledat politickou shodu. Věřím, že se nám podaří prosadit co nejambicióznější řešení,“ dodal.

Místo zákazu víc aut

Neuplynul ani rok a věci se daly do pohybu. Ovšem trochu jinak, než mnozí mysleli. Značka s omezením zmizí, řidičům se vrátí původních 10 centimetrů navíc, a tak auta budou tramvaje opět blokovat.

„K úpravě šířkového omezení dochází s ohledem na skutečnost, že toto šířkové omezení se vztahuje k okamžité šířce vozidla, tedy do šířky vozidla jsou zahrnuta i zpětná zrcátka. Zde však dochází k nesouladu s hodnotou šířky vozidla uvedené v technickém průkazu vozidla, která je uvedena bez zpětných zrcátek. Řidiči vozidel jsou tak uvedeni v omyl a v dobré víře projíždějí přes most Legií ve směru Národní divadlo,“ stojí v odůvodnění změny.

Pražanům se tato změna příliš nezamlouvá a s ohledem na Hřibovy předešlé sliby nechápou, proč jako radní pro dopravu podobnou úpravu připustil. „Jedná se o opatření vzešlé z požadavku Policie ČR, čili státní správy, která je na Praze nezávislá. Mimo jiné argumentovali tím, že by tudy nemohlo jezdit legálně ani mnoho vozidel IZS a že kontroly šířky vozidel přímo na mostě nebylo možné v provozu bezpečně provádět,“ hájí se Hřib.

Náměstek také věří, že v budoucnu budou možností, jak v Praze budovat udržitelnou dopravu, přibývat. Nyní prý ale není na podobné kroky politická shoda a je třeba volit kompromisy. „Některé bitvy za udržitelnější dopravu je potřeba vést postupně a nezmařit celkové úsilí bojem na více frontách. S větším zastoupením politiků fandících v zastupitelstvu udržitelné dopravě by to šlo snadněji. Takže je to samozřejmě i o těch volbách,“ zareagoval na kritiku Hřib.

Fotogalerie
16 fotografií