Aukro dál čelí hněvu uživatelů. Raději teď nabízí poplatkové prázdniny
Jeden z nejpopulárnější aukčních portálů v Česku se stále nevymanil z problémů. Jeho uživatelé si po přechodu na novou platformu i po několika měsících stěžují, že nemohou využívat důležité funkce, na které byli zvyklí. Společnost chce problémy klientům vynahradit prostřednictvím poplatkových prázdnin. Bude jim to ale stačit, aby nešli jinam?
„Bez marketingu a bez funkčních Oblíbených jsou vaše „poplatkové prázdniny“ zbytečné. Když na Aukru nebudou zákazníci, k čemu vystavovat? Prázdniny chtělo udělat ruku v ruce s masivní reklamou,“ zlobil se na Facebooku Petr, jeden z uživatelů Aukra.
„Jedno bez druhého je o ničem. Je to spíš gesto, než něco, co by prodejcům pomohlo. Nemyslíte? Taková „navoněná bída“, aby se neřeklo,“ ulevil si Petr.
„Bouda na lidi,“ tvrdí prodejce
Ondřej Zálabský jako jeden z větších prodejců na portálů upozornil na pokračující problémy. „Podle mě se nic nezměnilo, akorát tedy Aukro spustilo manažera prodeje, my však máme tři účty a pořádně nám to nefunguje,“ uvedl Zálabský pro Blesk.cz.
Z Aukra zatím neodchází, ale už nevystavuje ani nové zboží. Nechává jen dobíhat stávající aukce. „Poplatkové prázdniny jsou jen v říjnu. Až se lidem budou aukce opakovat, tak už zaplatí ještě víc než předtím, protože Aukro podražilo. Připadá mi to jako taková bouda na lidi,“ dodal Ondřej Zálabský.
Co bude s aukčním webem dál, zatím není jasné. Problémy odstartovaly souběžně s migrací z polské platformy na českou. Firma v říjnu nabízí zklamaným prodejcům poplatkové prázdniny. Ty původně měly být až před Vánoci.
Aukro: Je ideální čas na vyzkoušení služeb
„Poplatkové prázdniny jsou ideálním časem na vyzkoušení služeb Aukra i pro ty prodejce, kteří se prostředí velkého online tržiště zatím vyhýbali, třeba právě kvůli některému z poplatků,“ uvedla marketingová manažerka Aukra Michaela Balarinová.
„Očekáváme, že se v průběhu měsíce bez poplatků vystaví až čtyři miliony nabídek, což znamená nárůst zhruba o jeden milion oproti normálnímu stavu. Počet položek vystavených na Aukru by mohl narůst až o 20 procent,“ dodala Balarinová.
Jenže některým uživatelům nevyhovuje ani to. „Poplatkové prázdniny jste slíbili až před Vánoci. Myslím, že jste to měli nechat na listopad či prosinec, ale hlavně až potom, kdy vše bude fungovat na 100 procent,“ postěžovalo si Muzeum Lega Tábor.
„Nyní jsou stále problémy i s přidáním a vystavením nového zboží, pokud budeme trávit u pěti aukcí hodinu, tak stejně nic nového vystavovat nebudeme, nelze to,“ zmínilo dále muzeum.
Aukro vrší omluvy a slibuje zlepšení
Aukro špatnou funkčnost omlouvá. Platforma dál plnohodnotně nefunguje a není jasné, kdy se to změní.
„Celou technickou platformu Aukra jsme museli v krátkém čase vybudovat znovu a na zelené louce. Původní pronajaté řešení nám neumožňovalo rozvoj portálu podle našich představ a podle očekávání českých zákazníků. A tento fakt byl v rozporu s vizí Aukra nabízet skvělé služby v moderním prostředí,“ dodal ředitel Aukra Václav Liška.
Pro mě nakupování skončilo, poslední aukci z konce července jsem nezaplatila, protože od prodejce jsem marně čekala na vrácení peněz - tehdy přes proklamovaných třicet dní. To se podařilo po dvou měsících, ale už fakt nechci riskovat! A že jsem tam nakupovala roky! Systém (nebo ti tutani ve Zlíně) vymazal komentáře právě z onoho prokletého období, takže negáče zmizely a jede se dál. Ještě pořád nefunguje spousta funkcí, které předtím fachčily. Prostě sbohem, jedu na jiných webech!