Aukro má dál problémy a uživatelé se bouří. Nespokojení jsou i větší prodejci

17. 9. 2017
05:50

Aukční web Aukro stále není venku z problémů. Od přechodu z polského webu podle některých uživatelů dál nefunguje část jeho funkcí. Řada prodejců nevystavuje nové zboží a jen nechává „dobíhat“ stávající aukce. Ti, kteří web neopustili, zatím tvrdí, že dají Aukru ještě šanci. Platforma v reakci na kritiku uvádí, že dělá všechno, co může, aby pověst webu i zákazníky zachránila. Slibuje například měsíční poplatkové prázdniny na Vánoce.

„Potýkáme se s problémy, skoro nic nemůžeme dělat. Informace o prodeji jsou nepřehledné. E-maily s platbami nechodí. Trvá to vlastně už od převodu. Zhoršuje se to, ačkoli pár věcí udělali. Například jsme měli problém se šablonami, to naštěstí vyřešili,“ vysvětlil pro Blesk.cz jeden z uživatelů Ondřej Záblanský.

Záblanský je jedním z větších prodejců, přes Aukro má zřízený e-shop. Aukro v nedávném rozhovoru pro Blesk.cz potvrdilo, že s velkými obchodníky jednalo před migrací webu. „Co znamená velký prodejce? To ví jenom Aukro. Myslíme si, že jsme velký prodejce, ale nevíme podle čeho se to počítá, jestli podle tržby, nebo podle vystavených předmětů. Aukro ještě nedávno bylo významný prostředník prodeje zboží. Teď jsme na něm ale čím dál méně závislí,“ popsal nespokojený prodejce.

Někteří obchodníci odcházejí, další Aukru dávají šanci

Obchodník čeká, co bude s webem dál. Nechce ho zatím opouštět, ovšem nové zboží tady nevystavuje, nechává jen dobíhat stávající aukce. Alespoň do té doby, než bude jasné, jak vysoké budou poplatky podle nového ceníku. Rozhodně by však ocenil ze strany webu kompenzaci.

Ondřej Záblanský přitom není se svými problémy zdaleka jediný. Prodejci si obvykle stěžují na nefunkčního manažera prodeje, tedy nástroj určený k řízení objednávek.

Fungování Aukra okomentovala i další uživatelka Šárka Turčeková. Ta má s platformou letité zkušenosti. Kromě současného stavu Turčekovou mrzí i to, že pomalu mizí nabídky, ve kterých se dali koupit použité věci „za pár korun“. Prodejci takového zboží se podle ní přesunuli ke konkurenci. Problém má i s ochranou spotřebitele.

„Kdo někdy řešil spor na Aukru, moc dobře ví, že tamní Aukro právníci jsou prázdný pojem, ve skutečnosti ale situaci vyřešit nemohou. To může až policie,“ popsala Turčeková. Svůj e-shop na Aukru pomalu ruší.

„Když už se obchod povede dokončit, platíte poměrně vysoké provize Aukru, samozřejmě platíte i za samotné vystavení zboží atd. Když pak nevyděláváte měsíčně určitou částku, všechno vám vlastně ‚spolknou‘ poplatky Aukru. Jenže obyčejní lidé, co chtějí prodat starou televizi, nebo doma vyrábějí šály, nechtějí platit třeba pět set korun za poplatky měsíčně,“ uvedla Turčeková.

Aukro: Děláme, co je v našich silách

Aukro se ale brání. Snaží se prý dělat, co je v jeho silách, aby nepříznivou situaci otočilo. Přechod z polské platformy byl prý technologicky velmi náročný a společnost na něj měla extrémně málo času, podle tvrzení Aukra za to mohla i dohoda s předchozím majitelem.

„Proto jsme nové Aukro spustili bez funkcí, které našim uživatelům chybí, ale zároveň i s příslibem, že je časem přidáme. Což se děje. Tento týden jsme například obnovili záložku Informace o prodejci a další funkce budou následovat,“ uvedl mluvčí společnosti Miroslav Toman.

Na vývoji webu prý tři předchozí roky nikdo nepracoval. Teď bude ale podle tvrzení firmy flexibilnější a obchodování na webu snazší a pohodlnější. Zákazníci se opět mají brzy dočkat oblíbené funkce „Manažer prodeje“. „V posledních dnech jsme ve spolupráci s vybranými prodejci úspěšně otestovali i Manažera prodeje, kterého plánujeme plošně spustit v řádu dní,“ doplnil Toman.

Lidem se také nelíbí, že dlouho čekají na informace ze zákaznického servisu. V tomto bodě ale Toman oponuje, že servis funguje. Pracuje na něm třicet lidí a odpovídají i o víkendech. Podle mluvčího společnosti mají obchodníci jednu kompenzaci jistou. Od Aukra dostanou měsíční poplatkové prázdniny. Nejspíš před Vánocemi.

dandova ( 18. září 2017 10:18 )

Dřív jsem tam nakupovala pravidelně. Přehledná stránka, super spolupráce a garance kvality.

bullshit ( 17. září 2017 19:22 )

Ano, někdo jako já ví ale spousta lidí si to neuvědomí, jak to je. Ne každý umí platit do zahraničí nákup na EBay. Na Aukru to budí dojem, že jde o shop, který má zboží skladem a jistě nekupuji zboží, abych pak jak koliv řešil nějaké další potíže. O vratce zaslaných peněz ani nehovořím. Ne vždy to jde jako po másle, což se z Vašeho názoru tak jeví. Mnohdy jsou údaje o dodací době a popis všeho úmyslně zamlžen v popisu. Nic Vám samozřejmě nebrání ten současný paskvil používat.

hahapch ( 17. září 2017 17:05 )

Ano AUKRO zešílelo, vše je vzhůru nohama, nic nefunguje jako dřív, nedá se nakupovat, prodávat ani prohlížet stránky neposunují se spíš skáčí a to po dlouhém čase že má člověk otlačený prst aby se to vůbec hnulo, dříve za ten čas prohlédnul několik stránek ted sotva jednu, nelze přihazovat na různých aukcí zpomalené, nechodí emaily o nákupu, čísla účtů, musí se shánět druhá strana telefonovat vše se prodražuje a prodlužuje doba vyřízení zaslání, dříve do týdne ted i dva měsíce, šílené raději tam nechodit je to na nervy na AUKRU se zbláznili, vyhodit kdo to vše způsobil a dát vše tak jak bylo a byli všichni zvyklí, ted vys..te se na ně!!!! at příjdou o lidi

ov21 ( 17. září 2017 16:46 )

tak to by mne opravdu nenapadlo, takže jdu zrušit účet na ebay, protože neumím ani anglicky ani německy , na aliexpressu a dx.com protože neumím čínsky, nechápu jak se mi doteď povedlo cokoliv prodat.

df.sara ( 17. září 2017 14:42 )

 Aukro teď nestojí za nic. Co tam je za lidi, že to naprosto dokonale zkur..li?

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa