Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Polojasno 14°C

Chata i plat v kondomech: Firmy bojují o lidi podivnými benefity

Autor: Barbora Pánková, E15 - 
1. září 2017
14:46

Do rekordního stavu se dostal trh práce, na němž na jedno volné pracovní místo připadá 1,61 lidí. Hlad po zaměstnancích dohání firmy až k bizarním benefitům, upozornil na to web E15.cz.

Trendu lákání zaměstnanců na nejrůznější výhody si všímají personální agentury, podle kterých to může firmám pomoci v náborech. „Benefity mohou firmám pomoci uspět při pomyslném boji o zaměstnance. Atraktivní nabídka benefitů může být pro uchazeče výrazným rozhodovacím kritériem, pokud přijde na dvě podobné pracovní nabídky,“ uvedla Markéta Kouklíková z agentury ManpowerGroup.

Podle personálně poradenské společnosti Hays dokonce některé firmy neváhají dát na benefity pro své zaměstnance víc peněz než dřív. „Společnosti obměňují benefity tak, aby byly pro zaměstnance atraktivní. Také přidávají nové nebo zvětšují rozpočet určený na firemní výhody,“ shrnula pro E15 Kristýna Králová. Zvyšování výdajů na náborové akce potvrdil například internetový obchod Alza.cz.

E-shop láká na reklamách v pražském metru na „haldu peněz“, „kotel benefitů“ a přejídání na společné grilovačce čtyřikrát do roka. „Tento styl prezentace Alzy jako zaměstnavatele mnohem lépe vyjadřuje naši specifickou, extrémně neformální a svobodnou firemní kulturu,“ pochvaluje si HR ředitel Marek Premus s tím, že roční testování takového náboru se ukázalo jako úspěšné.

Tohoto trendu se už stihly chytit také poradenské společnosti jako In creative, která nabízí vytvoření náborové akce na míru coby marketingové kampaně. Ta zahrnuje péči o sociální sítě, nastavení webu a kariérních stránek, nastavení marketingových strategií pro jednotlivé pozice nebo třeba i grafiku HR. „Výsledkem je unikátní a přesná reklamní kampaň pro každou pozici,“ uvedl marketingový ředitel a autor nápadu Michal Olbert.

Nicméně některé firmy se uchylují i k poměrně netradičním benefitům. Podnikovou chatu k rekreaci pro zaměstnance i jejich rodinné příslušníky nabízí řetězec Tesco. Internetový obchod Amazon, který má sklad v Dobrovízi u Prahy, zase láká na pitný režim, což zaměstnavateli ostatně ukládá zákon.

Výjimkou není vábení lidí na ovoce nebo návštěvu knihovny, které čekají na pozici programátora u společnosti IPS. Objevil se také inzerát, který přepočítává výdělek na kondomy. Personální agentura Adecco zprostředkovává práci, kde si člověk vydělá za hodinu na šestnáct prezervativů.

Celý článek čtěte zde

zednik ( 1. září 2017 17:19 )

Tak vida nakonec jsme ten Sovětský svaz (nebo to už bylo Rusko?)dohnali a máme zítra co znamená včera. Tam také místo platu dostávali toaletní papír, mýdlo, povlečení, boty , tu láhev okurek a tu pastu na zuby...a po výplatě nastával velký směnný obchod mezi obyvatelstvem.

villon ( 1. září 2017 15:17 )

16 šprcek za hodinu, to je zbitečně moc, vždyť takovej výdělek si jeden ani nestačí užít. A jestli partnerka žere prášky, tak už vůbec, protože takovejch bokovek nedá ani ten největší kanec.

Zobrazit celou diskusi