Opilý farář zpíval policistům: Na záchytce chtěl slevu!
Šestnáct tisíc korun za pobyt v jihlavské protialkoholní záchytné stanici dluží dvojice farářů z Vysočiny. Ti asketický život duchovních vyhandlovali za flašku rumu. Za poslední rok byli na záchytce sedmkrát.
Páter Stanislav S. (61) žil před časem v Charitním domě pro starší kněží a řeholní sestry v obci Moravec na Žďársku. „Nikdy předtím nepil, tady ho naučili chlastat až v lihovaru, kde mu pořád nalévali,“ tvrdil Blesku jeden z jeho bývalých hospodských přátel. Když si páter Stanislav pořádně přihnul, stal se vždy agresivním. Poznal to na vlastní kůži personál i ostatní klienti domova. „Vozili ho odsud na záchytku policisté a on jim v autě zpíval,“ vzpomínal na poklesky pana faráře jeden z místních důchodců.
„Tady u nás už nežije přes rok. Od nás se odešel léčit na psychiatrii do Jihlavy, ale myslím, že jim tam odtud utekl,“ informoval Blesk ředitel domova Vladimír Jindra. „Kur.., jak jsou ta slova, chlapi, dál?“ nutil prý vždy opilý farář doprovázející policejní eskortu k nápovědě při své pěvecké produkci.
„Byl to takový prototyp feldkuráta Katze z Haškova Švejka,“ vzpomínal jeden z policistů. To pátera Jiřího B. (54) museli z farnosti v Třešti naposledy na záchytku dopravit sanitkou záchranáři. „Válel se tu někde na ulici. Jo, pane, náš pan farář to uměl pěkně roztočit,“ zavzpomínala nostalgicky jedna z obyvatelek Třeště. Jen za měsíc květen se otec Jiří vyspal na jihlavské záchytce hned dvakrát. Pak došla jeho církevním nadřízeným trpělivost a musel opustit faru.„Teď má pronajatý pokoj v domě vedle v ulici,“ tvrdila jedna ze starších žen. „On tady už čtrnáct dnů není. Je někde na léčení,“ dodala.
„Oba duchovní pobývali společně na naší záchytce za posledních několik měsíců sedmkrát a za pobyt nám dohromady dluží přes šestnáct tisíc korun,“ tvrdí mluvčí provozovatele záchytky Služeb města Jihlavy Martin Málek. Kuriozitou prý je, že jeden z duchovních po předložení jakéhosi církevního dokumentu dokonce na pobyt na záchytce požadoval slevu.
S Bezákom skončil aj katolicizmus s ľudskou tvárou, tvrdí politológ 11.7.2012 16:19 Ondrej Kubovič TRNAVA – Spor o odvolanie arcibiskupa Roberta Bezáka zviditeľnil Slovensko nielen v očiach Vatikánu, ale aj zvyšku sveta. Podľa občianskeho aktivistu a politológa Eduarda Chmelára sa dá povedať, že týmto krokom v krajine pod Tatrami skončil „katolicizmus s ľudskou tvárou.“ Slovensko sa odporom voči rozhodnutiu Vatikánu zviditeľnilo. Slovensko sa odporom voči rozhodnutiu Vatikánu zviditeľnilo. Autor: SITA Súvisiace správy Bezák podľa Svätej stolice porušil pápežské tajomstvo Bezákov projekt - arcibiskupskú reštauráciu Galéria zatvorili V utorok sa v Bratislave uskutoční koncert na podporu odvolaného arcibiskupa Bezáka Biskupi vyzývajú veriacich: Rešpektujte rozhodnutie Svätého otca odvolať Bezáka OBRAZOM: Podporiť Bezáka prišli hudobníci aj stovky ľudí Bezák: Žijem tak, aby som sa mohol postaviť vo večnosti pred Krista Vynútený odchod trnavského arcibiskupa pritom nie je podľa odborníka len vnútrocirkevnou záležitosťou. Bol by ňou iba v prípade, ak by cirkev bola oddelená od štátu. „Od momentu, kedy sa do toho dostávajú finančné machinácie, mal by sa tým zaoberať každý občan a daňový poplatník. Ide aj o jeho peniaze,“ myslí si Chmelár. Bezák: Žijem tak, aby som sa mohol postaviť vo večnosti pred Krista Politológ však situáciu vníma okrem korupčnej roviny aj cez optiku duchovnej atmosféry na Slovensku. Ako povedal pre Aktuálne.sk, odvolanie Bezáka sa dá označiť „za koniec obdobia katolicizmu s ľudskou tvárou.“ Ako ďalej Chmelár vysvetlil, odmietavý postoj slovenskej veriacej verejnosti zviditeľnil Slovensko aj v zahraničí. Nie je totiž bežné, aby sa takto otvorene bránili rozhodnutiu pápeža. Bezák cirkev k rozkolu neprivedie Rozkol v cirkvi, spôsobený aktuálnou kauzou, ale odborníci nepredpokladajú. „Tu nejde o spor vo vieroučných otázkach, veď za Robertom Bezákom stoja aj názorovo veľmi konzervatívne spoločenstvá. Ide skôr o sp