Šokující kampaň: Zakouříte si?
Nápisy o hrozbě rakoviny plic na krabičkách cigaret kuřáky příliš neodrazují. Francouzské sdružení Práva nekuřáků proto přišlo s novou kampaní zaměřenou na mládež, kterou se snaží zaujmout, a především šokovat.
Kouření je otročina
Reklama je úmyslně působivá: nezletilá dívka s cigaretou v puse klečí před mužem v saku s hlavou na úrovni jeho rozkroku a zvedá k němu pokorný pohled. Z muže je vidět jen střed těla a jeho dominantní ruka poležená na dívčině hlavě. Stejná reklama je provedena s mladíkem. Obě reklamy jsou opatřeny textem: "Kouřit, to znamená být otrokem tabáku".
Šokem proti zlozvyku
Reklamní kampaň zahájilo sdružení DNF bojující již 50 let za práva nekuřáků se zdůvodněním, že tyto šokující a ponižující snímky symbolizují podrobenost tabáku. DNF vysvětlilo, že chtělo reagovat na zoufalou netečnost mladých vůči diskusím o tabáku a prolomit vlažnost preventivních kampaní.
Vláda se zlobí
Státní tajemnice pro rodinu a solidaritu v úřadu francouzského ministerstva práce Nadine Moran však odsoudila novou kampaň jako nepřípustnou a urážející. "V době, kdy se bojuje proti dětské pornografii jsou jiné způsoby, jak vysvětlit mladým, že cigareta vyvolává závislost," zlobila se představitelka vlády. Společnost na ochranu rodin zažalovala autory kampaně a požádala o její okamžité zastavení ze strany komise pro etiku v reklamě.
Nápis pod fotografií: KOUŘIT ZNAMENÁ BÝT OTROKEM TABÁKU
Pokud by všichni kuřáci přestali kouřit , dočkali bychom se státního bankrotu brzy .Ještě kdyby se přestal pít alkohol , bankrot máme hned druhý den.Nejnebezpečnejší ze všeho je přestat i s jinými činnostmi , pak že života už nic nemáme.