Zemanův leták ve schránkách odporuje slibu prezidenta. Hrad si myje ruce
Poštovní schránky v Česku zaplavily volební letáky podporující znovuzvolení prezidenta Miloše Zemana. Stalo se tak přesto, že Zeman při oznamování své kandidatury tvrdil, že žádnou kampaň nepovede. Vznik propagačního materiálu zaplatil teplický podnikatel Jaroslav Třešňák a Zeman o tom věděl, sdělil webu Aktuálně.cz mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček. Prezident nebude podle jeho slov občanům zakazovat projevovat svoji podporu.
V letácích je bodově shrnutý celý Zemanův život od narození až po získání potřebných hlasů pro uskutečnění opětovné kandidatury na prezidenta. Celé pojednání je doplněno o starší fotografii. Na témata, jako je Zemanův boj s migrací, klade leták zvláštní důraz.
Za celou akcí stojí teplický podnikatel Jaroslav Třešňák. Nepustil se do ní ale sám, Zeman o všem věděl. „Pan prezident je samozřejmě o věci informován. Každý občan ČR má právo podpořit různými formami jakéhokoliv prezidentského kandidáta. Někdo posílá kandidátům statisíce korun, jiný vydá třeba informační materiál. Pan prezident kampaň nepovede, nebude ale občanům zakazovat vyslovovat aktivně podporu,“ okomentoval vše prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček.
Dozorový úřad: Jasná kampaň
Podle člena vedení Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí Jana Outlého se ale jedná o klasickou letákovou kampaň, jejímž prostřednictvím Zeman usiluje o své znovuzvolení a není pravdou, že by v této oblasti nic nedělal.
„Samozřejmě, že je to řádná volební kampaň. Prezident sice tvrdí, že nedělá propagaci, to ale my rozporujeme. Jsou tu ony návštěvy krajů, nyní navíc letáky, které už dostali do schránek i někteří lidé z našeho úřadu. Není tak o čem debatovat,“ uvedl pro Aktuálně.cz Outlý.
Prezident o nevedení kampaně nemůže podle Outlého mluvit už jen proto, že si na začátku září registroval účet své volební kampaně i stánku s informacemi o jejím financování. To znamená, že kampaň vede už i právně. Přesto Zeman dále tvrdí, že v této oblasti nic nedělá. A bude to zřejmě tvrdit i dál – na dotaz, jestli Zeman nezmění názor, Ovčáček odmítl odpovědět.
Leták dostane i majitel samolepky „žádná reklama“
Developer Třešňák, jemuž patří skupina JTH Group, nic komentovat nechtěl. „Osobní aktivity nekomentujeme, pokud budete mít dotazy ohledně pracovních aktivit, rádi je zodpovíme,“ uvedla Helena Plešmídová Antálková z firmy JTH Group. Podnikatel se do Zemanovy blízkosti dostal skrze zájem o velkou investici na východě Ruska. Prezidentovi sponzoroval například jeden z jeho reprezentačních plesů.
Česká pošta, která letáky distribuuje, nesdělila, jak velká zakázka je. Leták pro každou českou domácnost ale znamená zhruba tři miliony kusů. Při ceně mezi 15 a 25 haléři za leták a podobné ceně za donášku mohla celá akce stát kolem milionu korun. Materiál se navíc dostane do všech schránek, i těch, které mají samolepku „nevhazovat“. Zákaz se totiž týká podpory podnikatelské činnosti, mezi kterou se politické kampaně neřadí.
VIDEO: Jaký názor má Zeman na kauzu Čapí hnízdo? A co si myslí o burkinách?
VŠE O PREZIDENTSKÝCH VOLBÁCH 2018 ČTĚTE ZDE
TERMÍN A SYSTÉM PREZIDENTSKÝCH VOLEB NAJDETE ZDE
VŠECHNY KANDIDÁTY NA PREZIDENTA ČR NAJDETE ZDE
VÝSLEDKY PREZIDENTSKÝCH VOLEB 2018 NAJDETE ZDE
PRŮZKUMY VOLEBNÍCH PREFERENCÍ NAJDETE ZDE
Zakazujeme připomínat lživé prohlášení soudruha Zemana o existenci Peroutkova článu s názvem "Hitler je gentleman". Čest práci!