Zastupitelé většinově nepodpořili zařazení bodu na program jednání. Podle místostarosty Richarda Bureše (ODS) jde o rozhodování státní správy, do kterého samospráva nemá zasahovat. Podle radního Ivana Solila (ČSSD) byly značky, které pohyb cyklistů po pěších zónách povolují, instalovány v době, kdy se jich, ale hlavně turistů, pohybovalo po městě méně.

Omezení musí být nejprve formou vyhlášky vyvěšeno na úřední desce, následuje lhůta pro podání připomínek. „Součástí ale je i vodorovné dopravní značení, které lze provádět pouze ve vhodných klimatických podmínkách,“ píše se v materiálu, o kterém před týdnem rozhodla rada městské části.

Protesty

Cyklisté proti omezení opakovaně protestovali. V pondělí večer na protest zablokovali Křižovnickou ulici v první městské části. Blokádě předcházela společná jízda ulicemi. Další protesty byly i v uplynulých měsících.

Omezení navrhované Prahou 1 pro ulice Karlova, Celetná, Michalská, Železná, 28. října, části ulice Na Příkopě a na Staroměstském náměstí se podle sdružení AutoMat, které se podpoře cyklistické dopravy věnuje, dotkne jejích obyvatel a rovněž lidí z jiných městských částí, kteří tudy projíždějí do práce, nebo messengerů a uživatelů takzvaných sdílených kol.

Na pěších zónách dělají problémy hlavně elektrokoloběžky. Ty v centru nahradily vozítka segway poté, co magistrát jejich provoz v historickém centru zakázal. Záměr Prahy 1 zakázat průjezd i cyklistům již před prázdninami schválila rada městské části, další rozhodování se týká úředníků. O petici, kterou podepsalo přes 1300 lidí, na konci listopadu jednalo pražské zastupitelstvo, žádné usnesení ale nepřijalo. Předalo ji k vyřízení Praze 1, kam zatím nedorazila.