Podle zástupce petentů Vratislava Fillera z iniciativy Auto*Mat petici podepsalo více než 1300 signatářů a elektronickou výzvu dalších asi 2200. Petenty podpořili i politici za Piráty a Trojkoalici. Zastupitel a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek (Zelení/Trojkoalice) navrhl, aby Praha s ohledem na své koncepční a strategické dokumenty vyjádřila nesouhlas se záměrem.

Zároveň chtěl, aby požádala silniční úřad Prahy 1 a vedení tamní radnice o jeho přehodnocení. Za posledních deset let podle Štěpánka došlo v centru pouze pětkrát k nahlášené kolizi cyklisty s chodcem.

Cyklisté by museli zmizet zřejmě i z náplavky:

„Nebereme na vědomí“

Zastupitelstvo Štěpánkův návrh odmítlo a neodhlasovalo nakonec ani to, že petici bere na vědomí. Dopravní opatření stanovuje místní silniční úřad, který spadá pod státní správu a podle politiků nemůže magistrát nijak zasahovat do jeho rozhodnutí. Podle zastupitelů Trojkoalice má však Praha plné právo vyjádřit svůj postoj. Petici nyní magistrát postoupí městské části jakožto instituci, které se týká.

V červnu proti návrhu demonstrovala zhruba stovka cyklistů při průvodu centrem Prahy. Podle organizátorů ze spolku Auto*Mat chystané omezení není „promyšlené řešení“. V úzkých uličkách centra by podle nich pomohlo snížení rychlosti jízdy na kole, zúžení předzahrádek, vypnutí motoru u elektrokol nebo zřízení cyklistických obousměrek v jednosměrných ulicích.

Fotogalerie
6 fotografií