Postoj pražských zastupitelů ke kauze kolem časového omezení pohybu cyklistů a jezdců na elektrokoloběžkách na území Prahy 1 zůstane během listopadu neznámý. Na posledním jednání zastupitelstva totiž došlo k vyškrtnutí bodu, ve kterém se měla projednávat nesouhlasná petice spolku Auto*Mat, která se k navrhovaným změnám váže.
„Petice nám byla doručena jen několik dní před jednáním zastupitelstva a vnitřní předpisy ukládají, aby byla předložena na nejbližším jednání zastupitelstva. Vzhledem ke krátkému času nebylo možné doplnit náležitosti, které petice neobsahovala a které by měli mít zastupitelé k dispozici. Jde například o právní podklady a další dokumenty, které si musíme vyžádat od městské části Praha 1,“ vysvětlil důvody odkladu mluvčí magistrátu Vít Hofman.
Spolek Auto*Mat v současnosti hlásí celkem 2 500 podpisů pod elektronickou výzvou a 1 500 podpisů pod papírovou peticí. „Připravujeme se na projednávání na zastupitelstvu. Budeme mezitím dál sbírat podpisy, ale minimální penzum už máme splněné,“ prozradila mluvčí spolku Anna Kociánová, podle které už je potvrzené, že petice se bude projednávat na příštím zastupitelstvu, které je naplánované na čtvrtek 30. listopadu.
Praha 1: Řešení připravujeme
Podle radnice Prahy 1 připravuje odbor dopravy společně s odborníky finální řešení a spolek Auto*Mat tak protestuje proti něčemu, co není odsouhlasené. „Prioritou pro Prahu 1 je zajistit bezpečnost pro chodce na pěších zónách, kteří mají s cyklisty špatné zkušenosti. Často si občané stěžují na neohleduplné chování cyklistů, kteří jezdí na frekventovaných místech opravdu rychle,“ uvedla ve svém vyjádření tisková mluvčí Prahy 1 Veronika Blažková.
Podle ní místní úřad nesouhlasí s tvrzením, že nehod chodců s cyklisty je málo. „Nejde jen o vážná zranění, která jsou ošetřena v nemocnicích, ale i o pocit bezpečí chodců, mezi kterými jsou i senioři či matky s dětmi, kteří rychle uskakovat před rozjetým cyklistou nestíhají a drobná poranění nikde nehlásí. Dalo by se říci, že hypotetická petice chodců proti neohleduplným cyklistům by získala také velké množství podpisů,“ dodala Veronika Blažková.
V létě se Auto*Mat začal věnovat také problematice změny dopravního režimu v lokalitě Karlína. Podívejte se, proč spolek podal žalobu na Prahu 8: